استاندار هرمزگان در شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب کشاورزی استان:
تابناک_استاندار هرمزگان از تخصیص دو میلیون مترمکعب آب برای ۵۰۰ هکتار کشت گلخانه‌ای و پنج میلیون مترمکعب آب برای کشت دوم در هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی دشت میناب خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۹ 28 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، فریدون همتی در نشست شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب کشاورزی استان هرمزگان با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در این نشست، عنوان کرد: برای کشاورزی در ۵۰۰ هکتار دیگر از اراضی دشت میناب با اولویت کشت گلخانه ای، دو میلیون متر مکعب آب اختصاص یافت.

وی ادامه داد: همچنین برای کشت دوم در هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی دشت میناب، پنج میلیون مترمکعب آب تخصیص داده شد.

استاندار هرمزگان افزود: در پی سفر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به هرمزگان، مدیران استان نیز در این کمیسیون حاضر خواهند شد که در این راستا جمع بندی مطالب و تجزیه و تحلیل به صورت دقیق صورت می‌گیرد تا اولویت‌ها در این کمیسیون مطرح و مصوباتی برای تسریع در حل مسائل حوزه کشاورزی استان داشته باشیم.

همتی بر ضرورت تقویت ارتباط دستگاه‌های اجرایی مختلف استان با شرکت های دانش بنیان و دانشگاه‌ها تاکید کرد و بیان داشت: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه دستگاه های توسعه‌ای همچون جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و آب منطقه‌ای باید از ظرفیت و توانمندی شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه ها در استان استفاده کنند.

وی گفت: مدیران باید به طور ویژه بر روی این امر متمرکز شده و برای حل مسائل خود از شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه ها بخواهند که به آنها فکر، ایده و پژوهش ارائه دهند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: ارتباط بین دستگاه‌های اجرایی و شرکت های دانش بنیان و دانشگاه‌ها باید دوطرفه باشد و علاوه بر اینکه همه مدیران در حوزه کاری خود باید این ارتباط را تقویت کنند، روسای دانشگاه ها و دانشکده ها و مدیران شرکت‌های دانش بنیان و همچنین پارک علم و فناوری نیز باید توانمندی و ظرفیت خود را به آنها معرفی کنند تا این ظرفیت در راستای ارتقاء بهره‌وری و افزایش کیفیت و کمیت فعالیت‌های مختلف در استان به کار گرفته شود.

همتی با اشاره به عملکرد بخش کشاورزی هرمزگان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، اظهار داشت: تولیدات بخش کشاورزی در هرمزگان به ۳/۳ میلیون تن، سیستم های آبیاری نوین به ۱۱۸ هزار هکتار و گلخانه ها به ۷۲۰ هکتار افزایش یافته است.

وی از فرآوری محصولات کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی به ۱۱۰۰ تن جذب ماده خام، افزایش تولیدات مزارع پرورش میگو به ۳۲۰۰۰ تن و تولید ۵۹۰۰ تن پرورش ماهی در دریا خبر داد و افزود: تعداد صندوق های خرد زنان روستایی در هرمزگان به ۲۶۰ صندوق رسیده است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه شش سد جدید در هرمزگان در حال مطالعه است که ‌در صورت تامین ۲۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار طی دو سال قابل بهره برداری است، تصریح کرد: تاکنون ۱۸۷۰۰ کیلومتر عملیات انتقال آب کشاورزی با لوله در سطح استان انجام شده است و برنامه ریزی جهت اجرای ۷۵۰ کیلومتر عملیات انتقال آب با لوله انجام شده و به منظور ذخیره آب و مدیریت صحیح، هزار باب استخر دخیره آب در استان اجرا شده و برنامه ریزی جهت اجرای ۱۰۴۰ باب استخر ذخیره آب انجام شده است.

همتی بیان داشت: ۱۴۵ واحد صنایع تبدیلی کشاورزی در هرمزگان به بهره برداری رسیده و ۴۴ واحد هم تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری می رسد و ۱۴۰ واحد صنایع تبدیلی با سرمایه گذاری شش هزار میلیارد ریالی در دست اجراست.

انتهای پیام/ز۱۸۴

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار