مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفت: ۱۴ طرح بخش شبکه آب و ۲ طرح فاضلاب این استان همزمان با آغاز گرامیداشت دهه فجر به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۹۳۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲ 28 January 2021

هاشم امینی اعتبار این طرح‌ها را ۲۴۵ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: اقداماتی در بخش‌ مخازن آب، کُلِکتور(جمع کننده) فاضلاب، بهره برداری از تاسیسات انتقال آب، پایش شبکه و تقویت منابع آب محلی از جمله طرح‌های این دهه خواهد بود.

وی ادامه داد: در قالب طرح‌های مورد اشاره مخزن ۲ هزار متر مکعبی در شهر دهق شهرستان نجف آباد، مخزن هزار مترمکعبی شهر دامنه شهرستان فریدن، مخزن ۱۰۰ مترمکعبی روستای چیرمان کوهپایه در شرق اصفهان و مخزن ۵۰ مترمکعبی روستای آبچویه کوهپایه به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته امینی بازسازی مخزن ۱۰۰ مترمکعبی روستای ازونبلاغ در شهرستان فریدن که پیشتر خراب شده بود دهه فجر امسال پایان می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان با بیان این که اصلاح و بازسازی شبکه آب بخشی از این طرح ها را شامل می‌شود اضافه کرد: ۱۹.۵ کیلومتر شبکه فرسوده آب در شهرستان خور و بیابانک در شرق اصفهان به منظور ارائه خدمات بهتر به جامعه روستایی بهسازی و نوسازی خواهد شد.

امینی با اشاره به اینکه بهبود منابع آب محلی در دستور کار قرار گرفته است تصریح کرد: بر همین اساس پنج حلقه چاه جدید در استان حفر می‌شود و از هفته آینده ۶ چاه جدید در شبکه تامین و توزیع آب قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آبفا اصفهان، راه اندازی آزمایشگاه میکروبیولوژی در نجف آباد، بهره برداری از سیستم تله متری و پایش شبکه منابع آبی ۱۷ روستای بخش بُن‌رود شهرستان اصفهان را از دیگر طرح‌های دهه فجر برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: احداث ۱۲ کیلومتر خط انتقال آب در روستای جشوقان شهر کوهپایه با هدف تامین آب پایدار سالم و بهداشتی انجام می شود.

امینی به ۲ طرح مربوط به فاضلاب در استان اشاره و بیان کرد: کلکتور فاضلاب شاهین شهر و منطقه ۶ اصفهان در مدار قرار می گیرد.

 مدیرعامل شرکت آبفا اصفهان کوچک‌سازی و چابک سازی را از مزایای یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری ذکر و خاطرنشان کرد: بر همین اساس افزایش بهره‌وری و بهبود کیفیت خدمات بخش آب و فاضلاب در مناطق محروم و روستاها در ماه‌های اخیر رخ داد و قابل مشاهده بود.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات عادلانه به جامعه شهری و روستایی در اولویت این نهاد قرار دارد گفت: استفاده همگانی و یکسان از امکانات و خدمات برای شرکت آب و فاضلاب استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار