شهردار اصفهان:
شهردار اصفهان از بهره برداری رسمی از پروژه های بزرگ عمرانی شهر اصفهان همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: آئین افتتاح پل آفتاب و ادامه بلوار فرزانگان در این ایام برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۶۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸ 30 January 2021

به گزارش تابناک به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در برنامه زنده رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» ضمن تبریک دهه فجر اظهار کرد: از روز یکشنبه شهرداری اصفهان، برنامه استقبال از دهه فجر را به مدت 10 روز برگزار می کند که به دلیل شیوع کرونا برنامه ها متفاوت از سال های قبل خواهد بود.
وی به برگزاری مانور تاکسی های شهری همزمان با سراسر کشور در اصفهان در این ایام اشاره و تصریح کرد: فضاسازی متناسب با این روزها در میادین و خیابان های شهر از دیگر برنامه های شهرداری در دهه فجر است. همچنین افتتاح طرح های بزرگ عمرانی با آئین رسمی برای طرح هایی همچون پل آفتاب و ادامه بلوار فرزانگان برگزار خواهد شد.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه در هفته جاری در تهران نشستی با حضور وزیر میراث فرهنگی و سایر مدیران استانی و شهری به منظور برنامه ریزی برای برگزاری اولین جشنواره صنایع دستی در اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: از میان 600 رشته صنایع دستی در جهان، 300 رشته در ایران و 200 رشته در استان اصفهان فعال است که از این طرق 400 هزار نفر در استان اصفهان ارتزاق می کنند.
وی افزود: از همین رو در اردیبهشت ماه سال 1400 با حضور هنرمندان بین المللی با مشارکت شهرداری اصفهان جشنواره بین المللی صنایع دستی و نشان دست خلاق برای اولین بار در ایران در شهر اصفهان برگزار می شود.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه صنایع دستی، نماد ملی و عامل مهمی برای توسعه گردشگری پایدار و کالای هویتی است که در بستر حکمت روییده و بالیده شده است، گفت: صنایع دستی یک امکان دو سویه است؛ ایجاد اشتغال از مزایای فعالیت صنایع دستی است و امکان بروز اندیشه و فرهنگ ما را در جهان نشان می دهد و می تواند امری جهانی باشد.

صرفه جویی 18 درصدی شهرداری در مصرف انرژی
وی همچنین به دریافت دو جایزه ملی، تندیس ساختمان های سبز و جایزه انرژی از سوی شهرداری اصفهان اشاره کرد و با بیان اینکه این نهاد توانست در مصرف برق مجموعه برتر شناخته شود، گفت: داوری این جوایز بر عهده وزارت نفت و نیرو و سازمان مدیریت صنعتی بود و اصفهان در این ارزیابی ها برتر شناخته شد.
نوروزی تاکید کرد: بر همین اساس شهرداری اصفهان سال گذشته موفق به صرفه جویی 20 درصدی و در 9 ماهه امسال 18 درصدی در انرژی شد.
وی به راه اندازی مرکز توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در شهر اصفهان توسط شهرداری اصفهان در روزهای اخیر اشاره و اظهار کرد: در این مرکز برای بانوانی که شغلی ندارند، با کمک کمیته امداد و سازمان میراث فرهنگی آموزش برای مهارت آموزی ارائه و زمینه دریافت حقوق و بیمه فراهم می شود.
شهردار اصفهان از دریافت نشان شهر دوستدار کودک طی هفته آینده خبر داد و گفت: شهر اصفهان با اقدامات دو سال اخیر خود برای زیست پذیری شهر برای کودکان و دسترسی آنها به فضاهای آموزشی و تفریحی از سوی یونیسف نشان شهر دوستدار کودک را دریافت می کند. در ایران تنها شهرداری اصفهان توانسته است این نشان را دریافت کند.
وی افزود: در حال آماده سازی زیرساخت ها هستیم تا نشان شهر دوستدار سالمند نیز به اصفهان اعطا شود. از همین رو شهری جهانی مانند اصفهان باید در کنار توسعه سیستم حمل و نقل، شهری مناسب کودک و سالمند هم باشد.
نوروزی در خصوص درخواست یکی از شهروندان منطقه 12 برای احداث خیابانی مابین خیابان شهیدان امینی به شاپور جدید نیز اظهار کرد: برای اتصال عاشق آباد به شهرک صنعتی امیر کبیر از بین زمین های کشاورزی رفت و آمدهایی می شود و در حال حاضر طرح مصوبی برای ساخت خیابانی در این محدوده نداریم؛ هم اکنون یکی از اقدامات ما در این خصوص تعریض و آسفالت یک خیابان خاکی است در دستور کار است.
وی ادامه داد: تا زمانی که سند و مصوبه ای مبنی بر احداث یک خیابان جدید در منطقه ای نداشته باشیم، نمی توانیم اقدام به احداث خیابان کنیم اما ساماندهی این جاده خاکی در دستور کار منطقه قرار دارد.

شهردار اصفهان در مورد ورود اتوبوس های شهرهای اطراف به اصفهان که اغلب فرسوده و دارای آلایندگی است، در پاسخ به مطالبه یکی از شهروندان اظهار کرد: برای رفع چنین مشکلاتی، تمام تلاش ما این است که وقتی از شهرهای دیگر اتوبوس و مینی بوس به اصفهان وارد می شود، بعد از ورود به ترمینال برای حضور افراد در داخل شهر اصفهان از مترو استفاده شود.
وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان یک هزار و 200 اتوبوس دارد که 700 دستگاه فعال است و یک هزار و 800 اتوبوس روزانه چندبار به شهر تردد دارند، گفت: این اتوبوس ها اغلب برای رفت و آمد شاغلان بخش های مختلف است که برای حل این مسئله باید قطار حومه ای توسعه یابد یا ساختاری مانند ترمینال ها در چهار طرف شهر ایجاد شود.
نوروزی افزود: بر همین اساس، در جنوب شهر پارک سوار صفه طراحی و ساخته شد و از طرف فلاورجان هم روبروی زندان، پایانه اندیشه فراهم شده است، در بخش غرب شهر هم پایانه صمدیه در حال تملک است؛ همچنین روبروی ایستگاه متروی دارک هم TOD ای فراهم می کنیم تا پایانه ای احداث شود و مسافرانی که از حبیب آباد می آیند با مترو به شهر اصفهان وارد شوند. برای شاهین شهر هم پایانه کاوه تدبیر شده است.
وی افزود: اگر زمینه ای فراهم کنیم که یک هزار و 800 اتوبوس روزانه داخل شهر تردد نکنند می تواند برای کاهش آلایندگی در شهر بسیار کمک کننده باشد.
شهردار اصفهان در مورد نامگذاری معابر در منطقه 15 که با تاخیر مواجه شده و مورد مطالبه یکی از ساکنان این منطقه بود، اظهار کرد: نامگذاری معابر دارای مراحل قانونی است؛ شورایی باید در این زمینه تصمیم بگیرد که متشکل از متخصصان، اساتید دانشگاه، اعضای شورای شهر و مدیران فرهنگی است و در روند بررسی یک نامگذاری مولفه هایی همچون، جهات تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و نیازهای مردم بررسی می شود که در صورت رسیدن به نتیجه این نام در قالب لایحه توسط شهردار به شورای شهر ارائه تا تصویب شود که در صورت تصویب در شورای شهر، مصوبه شورای شهر به فرمانداری ارسال و بعد از طی همه این تشریفات نامگذاری از سوی منطقه اجرا می شود.
وی افزود: در این مورد با مراجعه شهروند به اداره کل ارتباطات و امور بین الملل یا ارتباطات منطقه 15 باید جزئیات بیشتری در اختیار شهرداری قرار گیرد تا راهنمایی و پاسخ لازم ارائه شود چراکه برخی معابر در چنین مناطقی در حریم شهر اصفهان است و شهرداری امکان نامگذاری برای آنها ندارد.
500 هکتار از بافت شهر اصفهان تاریخی است
نوروزی در مورد ساماندهی یک دیوار فرسوده در زمینی مجاور پست نشاط در منطقه سه شهر اصفهان که نیاز به مقاوم سازی دارد نیز تصریح کرد: براساس ماده 110 قانون شهرداری در بند 14 اشاره شده که شهرداری وظیفه دارد در این موارد اقدام کند اما باید قبل از اجرا چنین مواردی در کمیسیون های مربوطه بررسی و رای به مالک زمین یا ساختمان ابلاغ شود و اگر دسترسی به مالک نباشد شهرداری می تواند جلوی خطر را بگیرد.
وی افزود: بر همین اساس باید از سوی شهردار منطقه سه بررسی های لازم در این مورد انجام و مشکل برطرف شود.
شهردار اصفهان ادامه داد: 500 هکتار از شهر اصفهان در بافت تاریخی واقع شده که بخش زیادی هم در منطقه سه است.
نوروزی گفت: از طرف دیگر هم در مواردی مانند دغدغه این شهروند، باید کارشناسان شهرداری ضریب احتمال خطر را به خاطر حفظ جان مردم بیشتر لحاظ کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار