رییسی خبر داد؛
باشگها خبرنگاران جوان: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: منع تردد بین استانی در شهرهای زرد مسافر پذیر مانند شهرهای نارنجی اعمال خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۶۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶ 30 January 2021

به گزارش تابناک سمنان  علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در حاشیه پنجاه و پنجمین جلسه ستاد ملی کرونا با اشاره به تصمیمات ستاد برای مدیریت بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: بیماری در سطح اروپا به شدت در حال افزایش بوده و تخت های بستری در اروپا و امریکا به دلیل شیوع ویروس انگلیسی پُر شده است و میزان سرایت بیماری و به دنبال آن مرگ و میر بالا رفته و این موضوع قابل اهمیت است که ما باید مراقبت باشیم.

الزامات جدید ورود مسافران خارجی به کشور

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: حفاظت از مرزها و رعایت دستورالعل‌ها بسیار مهم است و باید با مشارکت مردم و رعایت دستورالعمل‌ها بتوانیم به سرعت عمل کنیم و اگر بیماری وارد کشور شد که به ویروس انگلیسی یا جهش یافته مبتلا باشد سریع آن را شناسایی کنیم و در این زمینه برنامه هایی به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده است.

وی افزود: در این راستا برنامه‌هایی به وزارت راه داده شده و با همکاری سازمان هواپیمایی ابلاغیه‌هایی صورت گرفته است. مرزهای زمینی، هوایی و آبی باید به شدت کنترل شود و دستورالعمل‌های سختگیرانه‌ای در این راستا تصویب و ابلاغ شده است.

قرنطینه ۱۴ روزه مسافران اروپا پس از ورود به کشور

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: تا پیش از این تنها مسافران ورودی کشورهای اروپایی باید با تست منفی وارد کشور می شدند از الان مصوب شد همه کسانی که می‌خواهند از هر کشوری حتی کشور همسایه وارد ایران شوند، باید با تست منفی کرونا وارد کشور شوند  همچنین تصمیم داریم از تمام مسافران در مبادی ورودی کشور مجدد تست گرفته شود از طرفی اگر مسافری از اروپا وارد کشور می‌شود باید علاوه بر تست منفی که از او می گیریم، ۱۴ روز در خانه قرنطینه باشد.

تصمیم‌گیری برای مسافران ایرانی انگلیس

رییسی ادامه داد: در رابطه با هموطنانمان که در انگلستان مانده اند و منتظر ورود به کشور هستند بحث شد تا ببینیم این افراد چگونه می‌توانند وارد کشور شوند و طی روزهای آینده اعلام می‌کنیم این افراد به چه صورت می‌توانند در صورت منفی بودن تستشان و ماندن در قرنطینه وارد کشور شوند و در تلاش هستیم با کمک نیروی انتظامی و وزارت راه تمهیداتی بیندیشیم البته دستورالعمل‌های سختگیرانه‌ای در رابطه با این افراد اعمال می‌شود.

افزایش بستری‌های کرونا در برخی استان‌ها

وی با تشریح وضعیت کرونایی کشور بیان کرد: گرچه روند تقریبا با ثبات شده است اما آمارهای ما حکایت از آن دارد که در برخی استان ها بیماران سرپایی و در برخی استان ها موارد سرپایی و بستری کرونا در حال افزایش بوده و بیش از یک ماه است، رویکرد ما رصد بیماری است تا کوچکترین موارد خیز بیماری را شناسایی کنیم وبرخورد تهاجمی داشته باشیم و به ویروس حمله کنیم تا زنجیره انتقال بیماری قطع شود.

بالاترین آمار بستری‌های روزانه در استان مازندران

رییسی اظهار کرد: استان مازندران هنوز هم بالاترین آمار بستری روزانه در سطح کشور را دارد البته با رعایت دستورالعمل‌ها طی دو هفته اخیر به نظر می رسد روند صعودی بیماران بستری متوقف شده  است و امیدواریم با همت مردم و مسئولان به روند نزولی تبدیل شود. استان گیلان و گلستان هم به همین صورت تقریبا روند نزولی طی می کنند و امیدواریم ادامه دار باشد.

وی افزود: در مجموع ما دیگر شهر قرمز نداریم، ۱۸ شهر نارنجی داریم که ۳ شهر در استان گیلان و ۱۵ شهر در استان مازندران قرار دارند همچنین ۱۲۴ شهر زرد داریم و ۳۰۶ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. 

هشدار کرونایی برای هرمزگان، یزد و خراسان شمالی

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: یکی از استان‌هایی که به شدت علائمی مبنی بر تشدید دستورالعمل‌ها در آن می‌بینیم استان هرمزگان است و در قشم، بندر لنگه و جاسک حساسیت و مراقبت باید بالاتر باشد زیرا روند بیماری کرونا روبه افزایش است. در استان یزد به صورت خیلی ملایم میزان بستری‌ها افزایش پیدا کرده که نیاز به دقت بالایی است. در استان خراسان شمالی هم یک خیز داریم که گرچه هنوز به مرحله بحران نرسیده اما نیاز به تمهیدات و تشدید محدودیت هاست.

فعالیت مشروط هتل‌ها و تورهای گردشگری در نوروز

 سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: منع تردد در شهرهای زرد مسافر پذیر منع شهرهای نارنجی اعمال خواهد شد و اگر ۶ هفته باقی مانده تا پایان سال شرایط را حفظ کنیم، امید داریم شب عید و تعطیلات نوروز آرامی داشته باشیم و یکی از مصوبات امروز این بود که هتل ها و تورهای گردشگری در نوروز تحت نظر با شیوه نامه های سختگیرانه بتوانند در برخی مناطق فعالیت داشته باشند .

وی افزود: اگر نظارت به درستی صورت گیرد و مسافران تحت کنترل سفر کنند و بدانیم فرد مثبتی در آنها وجود ندارد، می‌توانیم تعطیلاتی داشته باشیم که مردم از آن استفاده کنند و ایام نوروز خوبی داشته باشیم البته این مشروط به حفظ شرایط کنونی با رعایت دستورالعمل‌هاست.

کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و خطر خیز مجدد بیماری

رییسی ادامه داد: در برخی استان‌ها متاسفانه یک عادی انگاری رخ داده است، در برخی استان‌ها و مشاغل تجمعاتی صورت گرفته و  رعایت دستورالعمل‌ها افت پیدا کرده است که می‌تواند باعث خیز بیماری شود. باید قدر این وضعیت را بدانیم زیرا با غفلت بار بیماری افزایش می‌یابد. ویروس اصلا ضعیف نشده است و با جهش‌ها حتی قوی‌تر هم شده است و باید هوشیار و جدی عمل کنیم.

وی  درباره تامین واکسن کرونا گفت: در این رابطه هم امیدوارم روند تولید داخل که با شرایط خوبی ادامه دارد همچنان طی شود. در رابطه با مجور واردات واکسن هم امروز صحبت‌هایی شد که متعاقبا به اطلاع می‌رسد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار