مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز با اعلام اتصال خط انتقال و جریان آب سد درودزن از مخزن دوکوهک به شهرک‌های غرب و جنوب شیراز گفت: این خط انتقال آب ۱۶ و نیم کیلومتر طول دارد.
کد خبر: ۹۳۶۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲ 31 January 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: بهمن بهروزی روز یکشنبه با تشریح اقدامات انجام شده برای اجرای این خط انتقال اظهار داشت : قطر لوله این خط انتقال آب ۶۰۰ میلی‌متر است که از خردادماه ۹۹ عملیات آن شروع‌ شده بود و هم‌اکنون به پایان رسیده است و جریان آب در آن برقرار است.

وی بیان کرد:‌ اجرای خط اول آب‌رسانی به شیراز به چندین سال قبل برمی‌گردد که برای اتصال این خط باید لوازم و اتصالات موردنیاز را از قبل آماده می کردیم تا در محل اتصال تعبیه کنیم.

بهروزی افزود: برای تکمیل این سامانه، جریان آب خط اول آب‌رسانی به مخازن معالی آباد قطع شد و با تلاش انجام شده امروز ۱۲ بهمن ماه این اتصال و انتقال آب انجام و جریان آب برقرار شد.

او بیان کرد: بااتصال این خط ظرفیت آبی قابل‌ملاحظه‌ای برای آب‌رسانی به شهرک‌های غرب و جنوب شیراز افزوده می‌شود و تنش آبی فصل تابستان نیز کاسته و نگرانی شهروندان در این مناطق در فصول گرم تا حدودی کمتر خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: برای اجرای این اتصال باید ملاحظات فنی و نصب شیرهای تنظیم میزان آب برای بهره‌برداری مناسب از این سامانه ایجاد می‌شد که این امر در دستور کار قرار گرفت.

بهروزی با ابراز خرسندی از اجرای این پروژه حیاتی و تقدیم آن در این ایام فرخنده سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به مردم کلان‌شهر شیراز اضافه کرد: اجرا و اتصال پروژه بازمان بندی پیش‌بینی‌شده صورت گرفته و در زمان مقرر به پایان رسید.

سد درودزن یکی از منابع تامین آب شیراز است که از نظر تقسیمات اداری در شهرستان مردشت قرار دارد.

تصفیه خانه فاضلاب صدرا شیراز در آستانه بهره برداری

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان شیراز همچنین با اعلام اینکه تصفیه خانه فاضلاب شهر صدرا شیراز آماده افتتاح است گفت: تصفیه خانه شرق صدرا برای جمعیتی بالغ بر ۷۸ هزار نفر و ظرفیت ۱۳ هزار متر مکعب تصفیه بهداشتی فاضلاب در شبانه روز پیش بینی شده است.

بهروزی افزود:عملیات اجرایی این پروژه در دی مال سال ۹۵ شروع شد واکنون آماده بهره برداری است و در دهه فجرامسال بصورت رسمی افتتاح و به مردم صدرا تقدیم می شود.

وی افزود: وقفه کوتاهی که برای ساخت و تکمیل این تصفیه خانه فاضلاب ایجاد شد برای خرید برخی تجهیزات وارداتی در دوران تحریم بود. بطور کلی طرح فاضلاب شهر صدرا برای۵۲۳ هزار نفر جمعیت پیش‌ بینی شده که باید برای آنها تصفیه خانه ساخته شود و اکنون این تصفیه خانه معادل ۷۸ هزار نفر را در شهر صدرا تحت پوشش خدمات خود قرار می دهد.

مدیر عامل آبفا شیراز به ایجاد همزمان شبکه جمع آوری فاضلاب در صدرا با اجرای ساخت تصفیه خانه اشاره کرد و افزود: حدود ۶۰۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در صدرا پیش بینی شده که ۲۵۰ کیلومتر آن اجرا شده و مابقی در دست انجام است.

وی در ادامه گفت :مطالعات ساخت تصفیه خانه غرب صدرا انجام شده و در حال پیگیری برای انجام مناقصه است.

بهروزی ادامه داد :با اجرای خط دوم آبرسانی به شیراز که بخشی از آن به صدرا اختصاص داده شد امسال در شهر صدرا مشکل کمبود آب شرب نداشتیم.

شهر صدرا در فاصله ۱۵ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار