امام جمعه تبریز گفت: انقلاب اسلامی جوانان را به آزاد اندیشی، مطالبه گری، محرومیت زدایی و رشد و گسترش معنویت در جامعه تشویق و راهنمایی کرده است.
کد خبر: ۹۳۶۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵ 31 January 2021

به گزارش تابناک تبریز، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در مراسم آغاز جشن های گرامیداشت ایام الله دهه فجر با بیان اینکه سرعت پیشرفت علم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۱برابر شده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران هشتمین کشور تولید کننده اورانیوم ۲۰درصد جهان و سومین تولید کننده داروی بیماری ام اس در دنیا است.

امام جمعه تبریز افزود: کشور ما تنها تولید کننده پرینترهای سه بعدی میکروسکوپی در خاورمیانه به حساب می آید. وی با اشاره به توانمندی های نظامی و دفاعی کشور ادامه داد: ایران اسلامی در میان ۵ ارتش قدرتمند جهان در حوزه سایبری قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه نخستین تولید کننده پودر استخوان در سطح جهان است، اضافه کرد: کشور ما تنها تولید کننده لوله های چدنی ۲هزار میلی متری در آسیا و سومین تولید کننده دکل های انتقال برق در دنیا و همچنین در زمره ۸ کشور فضایی دنیا قرار گرفته است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: ایران عزیز سومین کشور دارای فناوری ساخت نیروگاه خورشیدی در سطح دنیا است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که تاکید کرده اند نباید از شتاب علمی کشور کاسته شود، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در حوزه های علمی نظیر فناوری های نانو، هسته ای، علوم پزشکی، بهداشتی، سلول های بنیادی و دیگر شاخه های علمی با تکیه بر استعدادهای درونی کشور و جوانان موفقیت های ارزشمندی بدست آمده است. وی با یادآوری حضور پزشکان و کادر درمانی از کشورهای بنگلادش و هندوستان در کشور در دوران قبل از انقلاب گفت: پیشرفت های درمانی و پزشکی کشور باعث ورود بسیاری از گردشگران سلامت به کشور برای درمان بیماری های مختلف شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: کشور ما سومین استخراج کننده سلول های دندان های شیری در سطح جهان به حساب می آید.

امام جمعه تبریز گفت: ششمین تولید کننده زیر دریایی در سطح جهان، دومین تولید کننده پهبادهای رادارگریز در جهان و نخستین تولید کننده قطعه تلسکوپ در رصدخانه ملی در دنیا به نام ایران به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: کشور ما یکی از کشورهای مجهز به سیستم انحراف موشک کروز در دنیا، یکی از تولیدکنندگان لباس های فضانوردی در جهان و یکی از کشورهای توانمند در ارسال موجود زنده به فضا در دنیا است. وی با بیان اینکه ایران تولید کننده سریع ترین اژدر رادارگریز در جهان است، گفت: باید به این دستاوردها افتخار کنیم که به برکت خون شهدای سپاه و ارتش و بسیج مردمی بدست آمده است که با وجود موانع خارجی همچنان دوام و قوام دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی استقلال و حفظ تمامیت ارضی، پیشرفت و ایمن آفرینی و رشد اسلام خواهی و بیداری اسلامی را از برکات انقلاب دانست و گفت: انقلاب اسلامی جوانان را به آزاد اندیشی، مطالبه گری، محرومیت زدایی و رشد و گسترش معنویت در جامعه تشویق و راهنمایی کرده است.

امام جمعه تبریز با انتقاد از برخی تفکرات که معتقد هستند ریزش هایی در انقلاب داشته ایم، گفت: جوانان تربیت شده انقلاب کمتر از جوانان اول انقلاب و دوران دفاع مقدس نیستند و رویش های انقلاب در دفاع از حریم ولایت، فعالیت های قرآنی، فناوری های هسته ای، صف های پرشور نمازجمعه و جماعت در مراسم های اعتکاف و شب های قدر و دیگر مراسم های ملی و مذهبی حضوری پرشور و پر رنگ دارند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به برتری انقلاب اسلامی نسبت به دیگر انقلاب های جهان گفت: دشمن عصبانی از پیشرفت های علمی، صنعتی و هسته ای در برهه های مختلف با توطئه های نافرجام به جنگ ملت ایران آمده اند که البته همیشه جز شکست دستاورد دیگری نداشته اند.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: شکست عملیات تسلیحاتی، کودتای نوژه، شکست در ابعاد مختلف پرونده هسته ای ایران، شکست حمله طبس، جنگ های افغانستان، عراق، یمن و حل مسئله فلسطین، پروژه برکناری بشار اسد، پرونده حقوق بشر ایران در شورای امنیت، شکست طرح تابستان داغ و توطئه های سال ۸۸ نمونه هایی از راهبردهای نافرجام آمریکا در برابر ملت ایران است./*

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :