شهردار اصفهان گفت: بودجه این نهاد و شرکت‌های وابسته در سال ۱۴۰۰ به ارزش بالغ بر هشت هزار و ۶۵۴ میلیارد تومان تقدیم شورای شهر اصفهان شد که نسبت به سال جاری ۴۴ درصد رشد دارد.
کد خبر: ۹۳۶۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱ 31 January 2021

قدرت الله نوروزی در یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای شهر در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۰ مبتنی بر برنامه‌های ۱۴۰۵ است، افزود: نقطه تمرکز این بودجه بر اهداف کلان، کاهش آلودگی محیطی با تمرکز بر کاهش آلودگی هوا و حمل و نقل، توسعه گردشگری، فرهنگ و ارتقا و افزایش بهره وری سرمایه‌هاست.

شهردار اصفهان، سهم بودجه جاری در بودجه سال ۱۴۰۰ را ۲۹ درصد و سهم بودجه عمرانی را ۷۱ درصد اعلام کرد.

وی با اشاره به سرانه بودجه گفت: سال گذشته ۲ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان و سال جاری چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای هر شهروند اصفهانی هزینه شده است.

نوروزی خاطرنشان کرد: محل جذب بودجه ۱۴۰۰ بیشتر از لکه‌ها و پهنه‌های ویژه در مناطق پنج و شش انتخاب شد زیرا قرار نیست بر شهروندان فشار بیاوریم بلکه باید از ظرفیت‌های موجود در شهر به نحو شایسته استفاده کنیم تا بودجه محقق شود.

وی ادامه داد: پروژه‌های شاخص عمرانی در سال گذشته ۲ هزار و ۱۴۱ میلیارد تومان و امسال ۲ هزار و ۵۴۵ میلیارد تومان است یعنی سهم بودجه از پروژه‌های عمرانی ۳۴ درصد شده است.

شهردار اصفهان افزود: پروژه‌های مهم مناطق سال گذشته ۴۰۲ میلیارد تومان و امسال ۸۰۴ میلیارد تومان است یعنی نگاه به عدالت فضایی، مکانی و ارائه امکانات در مناطق کمتر برخوردار است که در این راستا صددرصد رشد داشتیم و ۱۱ درصد بودجه عمرانی به این موضوع اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: بودجه اعتبارات جاری سال گذشته هزار و ۵۲۴ میلیارد تومان و امسال ۲ هزار و ۱۳۴ میلیارد تومان است که رشد ۴۰ درصدی را در این زمینه شاهد هستیم.

نوروزی گفت: اعتبارات جاری به ۲ بخش حقوق و دستمزد و نگهداری شهر و نظافت تقسیم می‌شود.

وی ادامه داد: بودجه شهرداری اصفهان در سال گذشته بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان بود که تاکنون ۷۵ درصد آن تحقق یافت این در حالیست که امسال و اواخر سال گذشته شرایط خاصی در کشور حاکم شده است.

شهردار اصفهان بیان کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا، آلودگی هوا، تعطیلی مکرر، شرایط حاکم بر وضعیت دورکاری، مشکلات شدید اقتصادی، افزایش نرخ تورم و تحولات جهانی شرایط سختی بر شهرداری اصفهان بوجود آمد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرداری اصفهان در نظام بودجه ریزی از شرایط خوبی برخوردار است و این نهال نوجوان باید مستحکم‌تر ادامه دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار