مدیرعامل شرکت آب منطقه یزد با اشاره به این که معیشت کشاورز و حفظ اراضی کشاورزی مورد تاکید ما است، گفت: هدف ما ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مختلف استان است.
کد خبر: ۹۳۷۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰ 02 February 2021

محمدمهدی جوادیان زاده در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بافق که در راستای رویداد آبی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در چارچوب سلسله برنامه‌های رویداد آبی در اینجا حضور داریم تا به پیگیری موضوعات و مشکلات آبی بافق بپردازیم.

وی گفت: ویروس کرونا در چند ماه اخیر اجرای این رویداد را با تاخیر مواجه کرد، اکنون این برنامه به صورت فشرده‌تر در حال برگزاری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد در ادامه با بیان اینکه قرار است برنامه سازگاری با کم آبی استان در دو مرحله انجام شود، افزود: در مرحله اول اجرای این برنامه، کسری مخزن سفرهای آب زیرزمینی استان باید به صفر برسد و در مرحله دوم با کسری مخزن تجمعی استان جبران شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر به طور متوسط 230 میلیون متر مکعب در سال کسری مخزن داریم که این افت در مرحله اول برنامه سازگاری باید برطرف شود.

جوادیان زاده با اشاره به اینکه صفر شدن کسری مخزن مصوب قانون است و باید تا سال 1405 تحقق یابد تصریح کرد: با این چارچوب قرار است در بخش‌های مختلف صرفه‌جویی صورت گیرد، بنابراین همه بخش‌ها از جمله بخش کشاورزی ملزم به مدیریت مصرف آب هستند.

وی با بیان اینکه معیشت کشاورزی و حفظ اراضی کشاورزی همچنان مورد تاکید ماست و باید انجام شود، بیان کرد: هدف ما ایجاد اشتغال در مناطق مختلف است بنابراین اگر آبی تخصیص می‌یابد حتماً باید ایجاد اشتغال کند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار