اصفهان برای نخستین بار در کشور، نشان "شهر دوستدار کودک" را روز سه شنبه در آیینی با حضور نمایندگان یونیسف و وزارت کشور و استاندار و شهردار اصفهان دریافت کرد.
کد خبر: ۹۳۷۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳ 02 February 2021

شهردار اصفهان، هدف از عضویت در شهر دوستدار کودک را احساس امنیت و مسئولیت برای کودکان دانست و گفت: کودکان باید کارگذار حوزه توسعه پایدار باشند و به نیازهای اولیه دسترسی داشته باشند.

قدرت الله نوروزی در آیین اعطای نشان کاندیدای شهر دوستدار کودک یونیسف به اصفهان افزود: در سال ۱۹۸۹ کنوانسیون حقوق کودک در سازمان ملل تصویب و سال ۱۳۷۲ ایران به این کنوانسیون حقوق بشری پیوست.

وی با بیان اینکه تاکنون همه شهرهای جهان به جز آمریکا به کنوانسیون حقوق کودک پیوستند، تصریح کرد: ایران تاکنون به کنوانسیون‌های متعددی پیوسته و در سال ۱۹۹۶ هم به شهر دوستدار کودک پیوست.

شهردار اصفهان ادامه داد: تاکنون سه هزار شهر در دنیا به شهر دوستدار کودک پیوستند و اصفهان اولین شهر پایلوت شهر دوستدار کودک است که این اقدام می‌تواند همانند اقدامات دیگر برای کشور الگو باشد.

وی بیان کرد: هدف از پیوستن به شهر دوستدار کودک این است که همانند شرایط فرهنگی و سنتی کشور عمل کرده و نیازهای کودکان تامین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار