همزمان با ایام الله دهه فجر عملیاتی شد:
همزمان با ایام الله دهه فجر؛ با حضور فرماندار، مدیر عامل آبفای استان و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی، اکسیلاتور شماره ۵ تصفیه خانه اکباتان همدان با صرف ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۳۷۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴ 03 February 2021
همزمان با ایام الله دهه فجر؛ با حضور فرماندار، مدیر عامل آبفای استان و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی، اکسیلاتور شماره ۵ تصفیه خانه اکباتان همدان با صرف ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به بهره برداری رسید.

به گزارش تابناک همدان به نقل از روابط عمومی آبفای استان، فرماندار همدان در آئین افتتاحیه اکسیلاتور شماره ۵ تصفیه خانه آب اکباتان که همزمان با ایام الله دهه فجر عملیاتی شد، ضمن گرامیداشت این ایام، گفت:با توجه به افزایش روزافزون جمعیت، در هر نقطه جمعیتی نیازمند منابع پایدار آب هستیم که در همین راستا توسعه عملیاتی سد اکباتان بخشی از مشکلات موجود را مرتفع نموده است.

محمدی با بیان اینکه حفر چاه در اراضی مختلف، بخشی از آب شهر همدان را تامین نمود عنوان کرد: با وجود تمامی اقدامات انجام شده ما به دنبال تامین آب پایدار هستیم که خوشبختانه اقدامات اثر بخش آبفای استان و شهرستان، این مهم را محقق کرده است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه حفظ منابع آبی پایدار نیازمند فرهنگسازی است عنوان کرد: اصحاب رسانه در این رابطه میتوانند بسیار اثر گذار باشند.

وی ضمن اشاره به شیوع ویروس کرونا نیزعنوان کرد:خوشبختانه در این ایام علیرغم افزایش مصرف، مشکل خاصی در بحث تامین آب نداشتیم و البته این مهم با تلاش مدیر عامل محترم آبفای استان و عوامل فعال در حوزه آب محقق شد. 

در ادامه مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان نیزبا اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۵ درصد از آبرسانی به شهر همدان وابسته به سد اکباتان است، گفت:در این شرایط میتوانیم ۱۲۰ تا ۱۵۰ لیتر در ثانیه افزایش ظرفیت تصفیه داشته باشیم.

سید هادی حسینی بیدار ادامه داد:در راستای تامین آب شهر همدان، افزایش ظرفیت تصفیه خانه اکباتان در دستور کار قرار گرفت که بر همین اساس سال گذشته با پیگیری‌ها و مساعدت فرماندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اعتبار قابل توجهی برای پروژه مذکور تخصیص یافت. 

وی با بیان اینکه همکاران ما ضمن تشکیل کارگروه ویژه توانستند طراحی پروژه مذکوررا در کوتاهترین زمان ممکن عملیاتی نمایند، اظهارداشت: پروژه اکسیلاتور شماره ۵ تصفیه خانه اکباتان شامل ترمیم حوضچه، احداث حوضچه، ساخت پل فلزی و سازه اکسیلاتور، احداث شیرخانه و اجرای خط تخلیه لجن می‌باشد. 

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه اکسیلاتور شماره ۵ تصفیه خانه اکباتان ۱۲۰ تا ۱۵۰ لیتر در ثانیه قابلیت تصفیه دارد، عنوان کرد: این اکسیلاتور با صرف ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار همزمان با ایام الله دهه مبارک فجربه بهره برداری رسید.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام اقدامی بسیار ارزشمند است، خاطرنشان کرد:زمانی باید با تکیه بر متخصصین فرامرزی برای رفع نیاز‌های داخلی اقدام میکردیم، اما به لطف خداوند متعال امروز مهندسین توانمند و خلاق داخلی در راستای خدمت رسانی به مردم، گام‌های بلندی برداشته اند که باید دست این متخصصین را بوسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان بیان کرد: فراهم آوردن میدان عمل برای جوانان خلاق کشورمان شرایطی مهیا میسازد تا متخصصین ما با جرات بیشتری وارد عمل شوند.

وی بار دیگر با بیان این نکته که امروز تصفیه خانه‌های همدان با توانمندی مهندسین خبره همدانی در حال اداره است، گفت:اکسیلاتور‌های فعال در تصفیه خانه اکباتان با تلاش مهندسین شرکت آب و فاضلاب استان طراحی و به بهره برداری رسیده است.

وی افزود:پیش از این، مجموعه اقدامات مرتبط با مهندسی تصفیه خانه‌ها با همراهی مهندسین مشاور اصفهانی انجام میشد، اما به لطف خداوند و باتلاش شبانه روزی همکارانمان امروز تمامی مراحل به دست همکاران متخصصین ما امکان پذیر شده است.

حسینی بیدار با تاکید بر اینکه ما پشتیبان و حامی جوانان اثر گذار و مبدع هستم، یادآورشد:حمایت ازمتخصصین موجب گسترش اقدامات اثرگذار اینچنینی میشود.

وی با بیان اینکه با راه اندازی اکسیلاتور شماره ۵ تصفیه خانه اکباتان به ظرفیت تولید آب همدان افزوده شده است اذعان داشت: این مهم به پایداری و افزایش کیفیت آب شهر همدان کمک کرده است.

وی تصریح کرد: ین پروژه از جمله پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است که با جذب اعتبارات ملی و استانی امکان پذیر شده است.

وی در نهایت از تلاش شبانه روزی متولیان امروهمکاران شاغل در مجموعه آب و فاضلاب استان عنوان تقدیر و تشکر کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار