رییس شبکه بیماری‌های ویروسی ایران:
رییس شبکه بیماری‌های ویروسی ایران گفت: مطالبی که در رسانه‌های خارجی از مرگ و میر ناشی از واکسن‌های کرونا در کشور‌های مختلف منتشر شده، تاکنون مورد تایید مجامع علمی دنیا قرار نگرفته است.
کد خبر: ۹۳۸۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹ 05 February 2021

به گزارش تابناک سمنان دکتر سید محمد جزایری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: هنوز شواهد علمی مبنی بر مرگ در نتیجه اثر مستقیم واکسن های کرونا ارایه نشده است.

وی ادامه داد: مرگ افراد سنین بالا و بیماران زمینه ای که گفته می شود براثر واکسن کرونا در کشورهای مختلف فوت کردند در حال بررسی بوده و ممکن است هفته های آینده شواهد بیشتری در این زمینه در دسترس قرار گیرد و مجامع علمی را قانع کند که این مرگ ها براثر واکسن بوده است.

آیا ویروس انگلیسی کرونا سبب مرگ و میر بیشتر می شود؟

رییس شبکه بیماری‌ های ویروسی ایران همچنین گفت: جهش ویروس کرونا در انگلیس سبب سرایت پذیری بیشتر شده اما هنوز شواهدی مبنی بر افزایش مرگ و میر آن گزارش نشده است.

جزایری افزود: مرگ و میر ناشی از کرونا به ۲ بخش مستقیم و غیرمستقیم تقسیم می شود و مرگ و میر مستقیم به دلیل شدت بیماری براثر موتاسیون جدید ثابت نشده است.

وی ادامه داد: از جنبه غیر مستقیم، هرچند افزایش مرگ و میر دیگر به دلیل سرعت انتشار بیشتر براثر جهش ویروس ممکن رخ دهد به عبارتی سرعت انتشار می تواند افراد بیشتری مبتلا کرده و به احتمال زیاد تعداد مرگ و میر بالا ببرد، ولی این به معنی تشدید شدت بیماری و میزان کشندگی آن نیست.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر اینکه این موتاسیون سبب شدت بیماری زایی می شود در دسترس نیست.

وی با یادآوری این که سازمان جهانی بهداشت و مرکز بیماری های واگیر آمریکا ( CDC) هنوز تایید نکرده اند که ویروس انگلیسی کرونا سبب بیماری زایی بیشتر می شود، گفت: مطالبی که در این زمینه در رسانه های غربی منتشر شد، از لحاظ علمی مستندات ندارد و تا این زمان مجامع علمی پزشکی آن را تایید نکردند.

ویروس کرونا با موتاسیون جدید در کشور انگلیس از اواسط تابستان گزارش شد و از ماه حدود مهرماه شروع به افزایش کرده است. در کشورهای آفریقای جنوبی و برزیل هم موتاسیون های جدید کرونا گزارش شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار