معاون امور بانکی وزیر اقتصاد و دارایی گفت: برای کاهش مراجعه مردم به بانک‌ها تا چهار ماه آینده سفته‌ها در تمام بانک‌های کشور به صورت الکترونیکی می‌شود.
کد خبر: ۹۳۸۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳ 06 February 2021

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصاد و دارایی در حاشیه افتتاح شعبه بانک تخصصی توسعه صادرات کاشان با بیان اینکه در حال حاضر سفته برای وام‌های کرونایی در چند بانک از جمله بانک ملی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، گفت: در این زمینه و کاهش مراجعه مردم به بانک‌ها، تا چهار ماه آینده، دریافت سفته در تمام بانک‌های کشور به صورت الکترونیکی خواهد شد.
عباس معمار نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۸ درصد امور بانکی بصورت دیجیتالی و غیرحضوری انجام می‌شود، افزود: پیش از شرایط ویروس کرونا ۷۵ درصد امور بانکی مردم به صورت الکترونیکی انجام می‌شد که با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده، این رقم به ۹۳ درصد رسیده است.
وی گفت: در هشت ماهه ابتدایی امسال هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار فعالان اقتصادی کشور قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال این رقم از ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان نیز فراتر برود.
معاون امور بانکی وزیر اقتصاد و دارایی همچنین میزان تسهیلات کرونایی پرداخت شده بانکی به مردم و فعالان اقتصادی را حدود ۵۰۰ هزار میلیارد ریال بیان کرد و افزود: به طور تقریبی تسهیلات کرونایی به فعالان اقتصادی کشور پرداخت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار