مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام؛
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت : برای اصلاح و نوسازی شبکه های شهری و روستایی استان بیش از 400میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا چالش های منابع آب در استان مرتفع شود.
کد خبر: ۹۳۸۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳ 07 February 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالله تیموری در گفت و گو با خبرنگار ما بیان داشت: سرانه مصرف آب برابر استانداردها ۱۵۰ لیتر در شبانه روز برای هر نفر شهر و ۱۲۰ لیتر برای روستا است ولی متأسفانه در حال حاضر سرانه مصرف در شهر ۲۴۰ لیتر و در روستا ۲۸۰ لیتر مصرف می‌شود که بسیار نگران کننده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با اشاره به اینکه استان ایلام یکی از استان‌های پرمصرف آب در کشور است، گفت: مدیریت و بهینه‌ سازی مصرف آب در استان را نیازمند آموزش و فرهنگ‌ سازی است و مردم باید سطح مصرف خود را پایین آورند تا به این حد از استاندارد برسیم.

تیموری اظهار داشت: خوشبختانه در بحث کیفیت آب شرب در استان مطابق به کیفیت‌های استاندارد صدرصدی هستیم که بالاتر از میانگین کشوری و جهانی است.

وی تصریح کرد: پیگیرهای لازم برای نوسازی شبکه‌های شهری و روستایی در دستور کار قرار دارد و برای تکمیل این فرایند نیازمند اعتبارات ملی هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام اظهار داشت: تا قبل از دولت تدبیر  وامید ۱۲۵ روستا در استان ایلام به صورت آب رسانی سیار تأمین آب می‌شدند ولی خوشبختانه با نگاه و توجه دولت و تلاش مسئولان استانی این میزان روستا به ۲۲ عدد رسیده است که عدد قابل توجهی است.

وی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در تلاش هستیم تا این ۲۲ روستا در دو سال آینده هم از آب شرب بهره مند شوند تا اولین استان کشور باشیم که آب رسانی سیار نداشته باشیم.

تیموری اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مطالعات آب رسانی به نقاط الحاقی به شهرها نیز انجام شده و در صورت تخصیص اعتبار به پیمانکار واجد شرایط واگذار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام افزود: ۲۱۰ هزار مشترک شهری و ۵۸ هزار مشترک روستایی تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب هستند که کل جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی زیر پوشش خدمات آب سالم و بهداشتی شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارند که از این لحاظ استان ایلام جایگاه اول را در سطح کشوری دارد./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار