استاندار اصفهان گفت : باید فکر اساسی برای آبرسانی به کشاورزان این استان صورت گیرد و این مهم هم مشکلات متعدد و روش‌هایی مختلفی دارد.
کد خبر: ۹۳۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰ 07 February 2021

عباس رضایی در آیین تجلیل از هشت برگزیده ملی بخش کشاورزی این استان همزمان با سراسر کشور با حضور رییس جمهوری از طریق ویدئوکنفرانسی در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی استان افزود : دغدغه اصلی کشاورزان کمبود آب است که امیدواریم باران رحمت در استان اصفهان ساری و جاری شود.

وی ادامه داد: زاینده رود امید مردم و حیات اصفهان است، زاینده رود باید همیشه زاینده باشد و نباید از حرکت بیفتد.

رضایی نقطه نظرات کشاورزان را کارشناسی دانست و خاطرنشان کرد: ساماندهی رودخانه زاینده رود، جلوگیری از برداشت‌هایی بی رویه و مصرف بهینه آب درخواست کشاورزان استان است.

استاندار اصفهان افزود: آبرسانی از داخل اصفهان زمان‌بر است از این رو انتقال آب از خلیج فارس برای تامین آب صنایع استان یکی از روش‌هایی موجود است.

وی گفت: سال گذشته ۱۶ میلیارد مترمکعب آب از کشور خارج شده است که اگر این آب به سمت زاینده رود هدایت می‌شد دغدغه آب اصفهان تا سالیان سال برطرف می‌شد.

به گفته رضایی، پیگیر اجرایی شدن مسائل آب و دغدغه کشاورزان هستیم، امیدواریم انتقال آب از خلیج فارس به زودی انجام شود زیرا خواسته و و مطالبه بحق مردم این استان است.

وی اظهار داشت: با همدلی و وفاق و برادری و حفظ حرمت و منافع یکدیگر و در قالب برد- برد بسیاری از مسائل را حل و فصل کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار