نماینده شیراز با بیان اینکه 200 هزار واحد از خانه‌های مذکور صرفا برای افراد نیازمند ساخته خواهد شد، اظهار کرد: منابع "صندوق ملی مسکن" از مالیات‌های حوزه زمین و مستقلات ، مانند مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر خانه‌های لوکس و... به دست می‌آید این مالیات‌ها ابتدا به حساب خزانه می‌رود و بلافاصله 100درصد آن به این صندوق می‌آید تا تمامی آن صرف ساخت مسکن شود.
کد خبر: ۹۳۹۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷ 08 February 2021
به گزارش تابناک فارس: علیرضا پاک فطرت در رابطه با تاثیر طرح جهش تولید و تامین مسکن در بهبود وضعیت بازار مسکن، گفت: در جریان بررسی جزئیات "طرح جهش تولید و تامین مسکن" در صحن علنی امروز و روز گذشته مجلس، دولت مکلف به ساخت یک میلیون واحد مسکونی به صورت سالانه برای مردم شد که باید این مهم را گام بلند مجلس در راستای تولید مسکن دانست.
 
نماینده مردم شیراز و رزقان در مجلس شواری اسلامی ادامه داد: باتوجه به اینکه طی حدود 7 سال گذشته اقدام جدی برای ساخت مسکن صورت نگرفت عرضه و تقاضا با هم برابری نکرد لذا قیمت مسکن حدود 4 برابر شد بنابراین مجلس "طرح جهش تولید مسکن" را در دست گرفت که پس از پایان بررسی و تصویب تمام مواد به شورای نگهبان ارسال و درصورت موافقت شواری نگهبان به دولت ابلاغ خواهد شد البته امید است دولت طی یک الی دو ماه دستورالعمل اجرای آن را تدوین کند.
 
وی به منابع مالی در نظر گرفته شده برای تحقق این طرح اشاره کرد و افزود: از آنجا که هدف رساندن مسکن ارزان قیمت به دست مردم است، دولت موظف شده؛ زمین مورد نیاز برای ساخت این واحدهای مسکونی را تامین کند چراکه 50 درصد قیمت هر واحد مربوط به زمین آن می‌شود لذا قرار است زمین‌های دولتی را به‌صورت اجاره 99 ساله با قیمت ارزان در اختیار سازندگان قرار دهد این سازندگان متشکل از تعاونی‌ها و انبوه‌سازان هستند.
 
به گفته پاک فطرت ممکن است دولت در کلان شهرها به کفایت زمین نداشته باشد اما می‌تواند زمین‌های مورد نیاز را در حاشیه شهرها تامین کند.
 
این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین مقرر شد؛ تاسیسات زیربنایی این واحدهای مسکونی مانند آب، برق، گاز و... با قیمت ارزان توسط وزارتخانه‌های مربوطه تامین شود، همچنین برای ساخت این واحدها، برداشت از "صندوق ملی مسکن" با هدف تقویت، هدایت مالی و تجمیع منابع مالی پیشنهاد داده شده است.
 
وی با بیان اینکه 200 هزار واحد از خانه‌های مذکور صرفا برای افراد نیازمند ساخته خواهد شد، اظهار کرد: منابع "صندوق ملی مسکن" از مالیات‌های حوزه زمین و مستقلات ، مانند مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر خانه‌های لوکس و... به دست می‌آید این مالیات‌ها ابتدا به حساب خزانه می‌رود و بلافاصله 100درصد آن به این صندوق می‌آید تا تمامی آن صرف ساخت مسکن شود.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از اینکه تا پایان سال 1400 عرضه و تقاضا متعادل و یک میلیون واحد مسکونی برای افراد مختلف جامعه ساخته شود، گفت: با تحقق این هدف عطش مردم به ویژه قشر ضعیف برای خرید مسکن به میزان قابل توجهی فروکش خواهد کرد.
برچسب ها: مسکن ، عرضه ، تقاضا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار