مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان گفت: ۵۵۲ روستای استان در ۲ سال گذشته، درجه‌بندی شدند.
کد خبر: ۹۳۹۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵ 08 February 2021

علی رحمانی افزود: درجه‌بندی روستاها نقش بسزایی در ساماندهی روستاها، نحوه فعالیت دهیاری‌ها، نحوه جذب نیرو، شاخصه‌های انتخاب دهیار، ساختار سازمانی و تشکیلاتی این نهاد، نحوه توزیع منابع و اعتبارات دارد.

وی اضافه کرد: امسال ۷۰ نفر نیرو بر اساس درجه‌بندی دهیاری‌های استان، جذب و امکان افزایش این رقم تا ۲۰۰ نفر نیز فراهم شده است که البته نیازمند مجوز شورای روستا به منظور تامین مالی است.

رحمانی اظهار داشت: قراردادی به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال با هشت شرکت حسابرس به‌منظور حسابرسی وضعیت مالی و ارائه سند سلامت مالی شورای روستاها و دهیاری‌های استان منعقد شده است.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان از راه‌اندازی سامانه‌ای برای ثبت اموال، املاک، خودروها، پول نقد و خودیاری دهیاری‌های استان با اعتبار ۶ میلیارد ریال خبر داد و افزود: این سامانه شفافیت امور مالی و اعتبارات دهیای‌ها را به همراه دارد و از حیف و میل بیت‌المال در نقل و انتقالات جلوگیری می‌کند.
رحمانی اظهار داشت: ماشین‌آلات دهیاری‌ها مجهز به جی‌پی‌اس خواهد شد و تلاش می‌کنیم تا روستاهای استان به منظور امنیت بیشتر مجهز به پایش تصویری و دوربین مدار بسته شوند زیرا تجربه نشان داده است که در روستاهای مجهز به پایش تصویری، سرقت احشام و امثال آن تا حد صفر کاهش داشته است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان همچنین تاکید کرد: شوراهای روستاها و دهیاری‌ها نباید اجازه دهند که روستاها شکل و شمایل شهری پیدا کنند و باید هویت روستایی حفظ شود.

 وی یادآور شد: معماری روستا بیانگر هویت آن باشد زیرا حرکت به سمت شکل و شمایل شهری برای روستا جز ضرر ثمری ندارد.
رحمانی تاکید کرد: استفاده از آجرفرش، دیوارهای با نمای کاهگلی، آجر لعاب و امثال آن مانع از بین رفتن هویت روستایی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار