این تفاهم نامه به منظور توسعه زمینه همکاری‌های مشترک، بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود و افزایش تعاملات دوجانبه با هدف اتخاذ تدابیر و انجام اقدامات موثر و کارآمد در جهت ترویج فرهنگ خیر و احسان و نشر سنت های حسنه اسلامی در کاهش فقر و نابرابری، توسعه کمی و کیفی خدمات به گروه‌های هدف و حمایت از اقتصاد دانش بنیان، با هدف رونق کسب و کارهای نوین در حوزه صنایع خلاق و دانش بنیان برای اقشار آسیب پذیر منعقد گردید.
کد خبر: ۹۳۹۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸ 08 February 2021

در این جلسه دکتر جلالی رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان در ابتدا عنوان کرد، دانشگاه پیام نور و کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) از چند جهت قرابت و نزدیکی دارند؛ هر دو مولود انقلاب اسلامی هستند و هر دو خدمت رسان محرومین و مستضعفين می باشند و هر دو تلاش برای ایجاد و گسترش عدالت مینمايند. این دانشگاه دارای ۴۳ واحد و مرکز دانشگاهی می باشد كه در مقایسه با بقیه دانشگاهها کمترین مبلغ شهريه را از دانشجويان دریافت می کند. حتی برای همین ميزان شهریه نیز تسهیلات وام دانشجویی را قائل می باشد همچنین جهت خرید تجهیزات و ملزومات علمی و آموزشی وام جداگانه‌ای را هم در نظر گرفته است.
ایشان در زمینه ارائه همکاری ها و خدمات ما بین دانشگاه و کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کردند که در همه زمینه ها دانشگاه پيام نور اعلام همکاری و مساعدت لازم را دارد. از جمله همكاريها در زمینه پژوهشی با ایجاد فرصت کسب و کار و اشتغال در سطح استان و در شهرهای مختلف مي باشد و در جهت نیکوکاری در سطح استان دو مجموعه نیکوکاری نور الرحمان و نورالهدی با هدف کمک به دانشجویان کم بضاعت تاسیس گردیده و مشغول فعالیت و خدمت رسانی می باشد.دكتر جلالي از دیگر زمینه‌های همکاری ایجاد زیرساخت آموزش الکترونیک و بحث آموزش های آزاد را عنوان كرد که می توان با موضوعات مورد نظر کمیته امداد و پایان‌نامه‌های مورد نظر، با همکاری اعضای هیئت علمی دانشگاه و با شناخت آسیب های اجتماعی در خدمت کمیته امداد در اين راستا همكاري نمود. همچنین در زمینه شرکت های دانش بنیان هم می توان همکاری و فعالیت های زیادی را ارائه داد.
در ادامه دکتر کریم زارع رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان عنوان کرد اصلی ترین رسالت کمیته امداد حضرت امام خميني (ره) توانمندسازي افراد نیازمند و مستضعف جامعه می باشد. ان شاء الله که اين مجموعه بتواند در حد خود کمکی به توانمندی اقشار تحت حمایت نماید. دكتر زارع در ادامه ابراز داشت یکی از وجوه اصلی توانمندی خانواده های تحت پوشش کمیته بحث علم آموزی خانواده‌هاست. بیش از 4000 دانشجو تحت حمایت کمیته امداد می باشند که بحث قابل توجهی از آنها از دانشگاه پیام نور هستند که نخبه های زیادی بین آنهاست و با سرمایه گذاری ویژه برایشان می توانیم باعث توانمندی خود و خانواده هایشان شده و کمکی برای آینده آنها و جامعه باشد. ایشان بیان کردند بضاعت علمی فراوان دانشگاه پیام نور می‌تواند در این راستا کمک کننده باشد. ایشان ابراز داشتند هیچ محدودیتی برای ایجاد اشتغال و توانمندی دانشجویان نداریم ان شاءالله بتوانیم با یاری به آنها برای آینده جامعه و خانواده خود موثر باشند در همین راستا کمک به ایجاد اشتغال بعد از فارغ التحصیلی جوانان یکی دیگر از اهداف کمیته امداد می باشد، به خصوص مشاغلی که دانش بنیان و مبتنی بر نیازهای روز جامعه باشد که ظرفیت دانشگاه پیام نور می‌تواند در این راستا کمک کننده باشد. ايشان همچنين يادآور شد در بحث فعالیت های پژوهشی، مرکزی با عنوان کاهش فقر داریم که با فضاهای دانشگاهی مختلف در تعامل هستیم که گروه های فکری و هم اندیشی تشکیل داده شده و در راس آنها اساتید دانشگاهی هستند که کمک و ایده پردازي می‌كنند و رویکردهای کمیته امداد را اصلاح می کنند که ظرفیت دانشگاه پیام نور برای کمیته امداد در این زمینه می‌تواند خیلی اثرگذار و ويژه باشد.
در ادامه جلسه دکتر مختاری معاون دانشگاه پیام نور، بر برگزاری جلسه ای به صورت ویدئو کنفرانس ویژه اساتید دانشگاه پیام نور استان در قالب هم انديشي اساتيد در زمینه های همکاری دو مجموعه تاکید کردند. همچنين در راستاي آگاهي بخشي فعاليت ها و خدمات كميته امداد امام خميني (ره)به اقشار مختلف به ويژه دانشجويان بر وجود شبكه ها و سامانه هاي اطلاع رساني قدرتمند در دانشگاه پيام نور اشاره كرد و ابراز همكاري كامل در اين زمينه را داشتند.
در ادامه آقای کیانی معاونت اشتغال كميته امداد امام خميني (ره) بر تخصصی تر شدن بحث اشتغال با رویکرد دانش بنیان تاكيد کردند. همچنین یادآور شدند با هدف توانمندسازی خانواده های تحت پوشش و با تلفیق دانش ميتوان به پايداري خانواده ها كمك كرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار