کد خبر: ۹۳۹۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵ 08 February 2021

ایرنا، مراسم اختتامیه سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر امشب - ۲۰ بهمن - در تالار وحدت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعداد محدود اهالی تئاتر و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد و برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره از سوی هیأت داوران معرفی شدند. چهار هنرمند مازندرانی در بین نامزدهای جشنواره حضور داشتند که هر چهار هنرمند موفق به کسب رتبه از این جشنواره شدند.

در بخش رادیوتئاتر این جشنواره که با حضور دو نمایش از مازندران در بین ۱۰ اثر راه یافته به مرحله نهایی برگزار شده بود، دو هنرمند خردسال مازندرانی موفق شدند جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره را به طور مشترک کسب کنند.

هیأت داوران بخش رادیوتئاتر جشنواره متشکل از بهرام ابراهیمی، نسیم ادبی، بهزاد فراهانی، علی فهیم‌دانش و شهرام گیل‌آبادی برای بخش بهترین بازیگری زن «نوشین حسن‌زاده» برای بازی در نمایش رادیویی «اتاق ۲۴»، «آنیسا مصطفی‌پور» برای بازی در نمایش «بوسه بر ماه» و «رزا مزینانیان» برای بازی در نمایش «قهرمان من تویی» را به عنوان نامزدهای این بخش معرفی کرده بود که در نهایت هر سه هنرپیشه را بدون اولویت و به طور مشترک شایسته دریافت دیپلم افتخار و جایزه نقدی رتبه برگزیده بازیگری زن معرفی کرد.

رزا مزینیان فرزند مائده باقری هنرمند باسابقه واحد نمایش رادیو مازندران و آنیسا مصطفی‌پور نیز فرزند وفا مصطفی‌پور نویسنده و نمایشنامه‌نویس باسابقه رادیو مازندران هستند که پیش از این نیز در نمایش‌های دیگری به ایفای نقش پرداخته بودند.


 نمایی از رادیتئاتر «قهرمان من تویی» 

داوران جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی تهیه‌کننده برگزیده بخش رادیوتئاتر را نیز به «سامی یوسفی» صدابردار و تهیه‌کننده رادیو مازندران برای نمایش رادیویی «قهرمان من تویی» اهدا کردند.

 «نرگس موسی‌پور» افکتور باسابقه مازندرانی هم در بخش طراحی صدا و افکت، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره را برای طراحی صدا و افکت نمایش رادیویی «اتاق ۲۴» کسب کرد.

امسال از مازندران دو نمایش «قهرمان من تویی» نوشته «عاطفه مُکاری» به کارگردانی «مبین بوی‌افراز» در بخش اصلی رادیوتئاتر جشنواره پذیرفته شد و نمایش «بوسه بر ماه» به نویسندگی «مهدی قاسم‌زاده» و کارگردانی «الهه جباری» در بخش ویژه دفاع مقدس و مقاومت به جمع ۱۰ اثر پایانی جشنواره راه یافت که تهیه‌کنندگی هر دو اثر توسط «سامی یوسفی» انجام شده است.

سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر از ۱۱ تا ۲۱ بهمن به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود و مدیریت بخش رادیوتئاتر را نیز امین رهبر به عهده دارد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار