پد ( محل استقرار) بالگرد مرکز فوریت‌های پزشکی روز سه‌شنبه در آیینی همزمان با گرامیداشت دهه فجر در شهرستان نایین به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۳۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷ 09 February 2021

پد بالگرد مرکز فوریت‌های نایین که یک هزار و ۲۰ مترمربع پهنای باند و ۳۶ متر قطر دارد و وزن تا ۵ تن ضربه را می‌تواند تحمل کند، با اعتباری افزون بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات شهرداری نایین ساخته شده است.

این باند امکان فرود و پرواز  بالگرد را در ۲۴ ساعت شبانه‌روز فراهم می‌کند.

معاون فنی اورژانس ۱۱۵ استان اصفهان در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح شانزدهمین پد بالگرد و استاندارد استان اصفهان است که به همت شهرداری نایین ایجاد شده است.

علیرضا قاسمی افزود: ساخت پد بالگرد از سال گذشته در استان اصفهان آغاز و تاکنون ۵۴ پد جانمایی  و ۱۶ پد با تایید هوانیروز ساخته شده است.

معاون فنی اورژانس ۱۱۵ استان اصفهان افزود: با توجه به اهمیت موضوع اورژانس و کمک‌رسانی سریع و بهنگام به آسیب‌دیدگان‌، اورژانس هوایی تا شعاع ۱۵۰ کیلومتری مرکز استان‌ را پوشش می‌دهد و در مرحله دوم‌ در حال برنامه‌ریزی برای پوشش دادن کل استان هستیم.

وی تاکید کرد: با برنامه ریزی انجام شده در آینده و با افزودن پد اضافی با امکان سوخت‌گیری بالگرد، در صدد هستیم تا تمامی نقاط استان اصفهان را زیر پوشش اورژانس هوایی قرار دهیم.

قاسمی با اشاره به وجود پد بالگرد در بیمارستان‌های الزهرا اصفهان، ۹ دی خمینی‌شهر و بیمارستان فاطمه الزهرا (س) نجف‌آباد ، گفت: امسال ۱۶ پرواز فوری به علت وجود پد داشته‌ایم و با راه‌اندازی پدهای بیشتر کار انتقال آسیب‌دیدگان حادثه‌های احتمالی بهتر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار