همزمان با ۶۳۵ مرکز درمانی ایران؛
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: امروزتزریق واکسن روسی کرونا به ۴۳۵ نفر از کارکنان بخش مراقبت‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی همزمان با ۶۳۵ مرکز درمانی ایران، آغاز شد.
کد خبر: ۹۳۹۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷ 09 February 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: امروز واکسن دریافتی دانشگاه ارومیه برای ۴۳۵ نفر از کارکنان بخش مراقبت‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تزریق می‌شود.

وی اضافه کرد: نوع واکسن استفاده شده در این واکسیناسیون، روسی و از نوع اسپوتنیک (spotnik v) بوده است وفاز یک این واکسن تا پایان اسفندماه برای کارکنان بهداشت درمانی اعم از دولتی وخصوصی گروه یک وکارکنان بهداشتی درمانی گروه دو و معلولین ذهنی وجسمی و سالمندان مراکز تجمعی به تعداد ۴ هزار و ۹۹۶ نفر تزریق خواهد شد.

آقازاده افزود: تزریق واکسن در فاز دو تا پایان بهار سال آینده برای افراد دارای بیماری زمینه‌ای پرخطر یک و دو، افراد سنین مساوی و بالای ۶۵ سال، ودر فاز سه که تا پایان تابستان سال آینده ادامه خواهد داشت برای افراد ساکن در مراکز تجمعی، خانم‌های باردار وافراد گروه سنی ۵۵ تا ۶۵ ساله تزریق می‌شود.

نشریه پزشکی «لنست» در تازه‌ترین گزارش خود نوشت که نتایج آزمایش‌های بالینی واکسن اسپوتنیک وی ساخت روسیه نشان داده که میزان تاثیرگذاری آن بر جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، حدود ۹۱.۶ درصد است.

واکسیناسیون علیه کرونا با واکسن اسپوتنیک وی از روز ۱۵ آذر ۱۳۹۹ در مسکو و از ۲۵ آذر با توزیع یک و نیم میلیون دوز روی پزشکان و آموزگاران روسیه آغاز شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار