مدیرکل امور مالیاتی اصفهان گفت: چهار اداره برای رسیدگی به پدیده فرار مالیاتی در استان تاسیس شده است و تاکنون بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان از این محل وصول و به خزانه دولت واریز شده است.
کد خبر: ۹۳۹۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵ 09 February 2021

بهروز مهدلو افزود:  برای رفع فرار مالیاتی در کشور و رسیدن به عدالت مالیاتی به هم افزایی و همکاری دستگاه‌ها، مردم و فعالان اقتصادی نیاز داریم و انتظار است که رسانه‌ها نیز در این راستا فرهنگ‌سازی کنند.

وی تاکید کرد: پاک‌ترین درآمد و سوخت اقتصادی با توجه به شفافیت و عدالت درآمدهای مالیاتی است و ما به دنبال احصا روش‌ها و انضباط اقتصادی در این زمینه هستیم ؛ تدوین بسته حمایتی یکی از اقدامات اثرگذار در راستای تحقق شعار سال است و با اجرایی شدن این بسته، رضایتمندی بالای ۹۵ درصد برای مودیان بوجود آوردیم و هیچ واحد تولیدی بخاطر مالیات در سطح استان تعطیل نشده است.

وی افزود: استفاده از بسته حمایتی را که در سال‌های گذشته فقط به واحدهای تولیدی تعلق می‌گرفت  امسال به سایر فعالان اقتصادی و حتی کسبه خرد که از بیماری کرونا دچار مشکلات اقتصادی شده اند، بسط دادیم.

مهدلو تاکید کرد: سازمان امور مالیاتی به‌دنبال کسب رضایت مردم و فعالان اقتصادی است و به‌گونه‌ای عمل می‌کند که بتواند در زمینه رونق و جهش تولید کمک کند بنابراین انتظار دارد، مودیان مالیاتی با این سازمان همکاری کنند.

وی تشکیل اداره ۲۰۵۰ برای کمک به حل اختلاف مالیاتی و کاهش ارجاع پرونده‌ها به خارج از سازمان امور مالیاتی را از دستورهای مهم این اداره کل برشمرد و آن را از جمله اقدام ها برای حل مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی عنوان کرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان استرداد اضافه پرداخت مالیات عملکرد و عوارض در کمترین زمان ممکن (حداکثر ظرف مدت یک ماه) به مودیان مالیاتی را از دیگر اقدام‌های این نهاد برای حمایت از واحدهای تولیدی اعلام و اضافه کرد: مطابق با قوانین حمایت از صادرات، از آغاز سال جاری تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان استرداد عوارض ارزش افزوده به صادرکنندگان استان انجام داده ایم.

وی اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان استرداد انجام و با اجرای قانون بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان به مودیان معافیت مالیاتی داده ایم.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: اغلب معوقات مالیاتی مربوط به شرکت‌های صوری موسوم به کاغذی است که پرونده‌های قضایی متعددی در این زمینه تشکیل شده است و برخی از شرکت‌های صوری با سوء استفاده از افراد اقدام به فعالیت‌های اقتصادی پنهانی می‌کنند و مالیات معوق را برای افرادی برجا می‌گذارند که با این شرکت‌ها در ارتباط بودند.

وی ادامه داد: برای مساعدت با مودیان در شرایط تحریم اقتصادی و همه‌گیری ویروس کرونا این اداره کل ماهانه حدود ۱۰۰ مورد تقسیط مجدد و ۱۰۰ مورد تعویض سررسید چک‌های مودیان را انجام می‌دهد و از ابتدای سال جاری ۱۶ هزار بخشودگی جرایم را به فعالان اقتصادی اعطا کرده است.

مهدلو به بخشودگی ۶ درصدی جرایم مالیاتی که از شانزدهم دی ماه تا ۲۲ بهمن سال جاری اجرا می شود، اشاره کرد و گفت: بیشترین قبولی دفاتر مودیان مالیاتی در سال جاری صورت گرفته است.

وی با تاکید بر ارائه خدمات آموزشی و مکان آموزش رایگان توسط اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان تصریح کرد: توجه به آموزش نشان می‌دهد اگر ما به آموزش و فرهنگ سازی مالیاتی توجه بیشتر نشان دهیم و اطلاعات و آگاهی های لازم را به کمک رسانه‌ها در اختیار مودیان قرار دهیم می‌توانیم میزان تمکین مالیاتی را افزایش دهیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با تاکید بر این موضوع که مالیات بر ارزش افزوده هیچ فشاری بر واحدهای تولیدی وارد نمی کند گفت: بخش قابل توجه آبادانی و خدمات در شهرها و روستاها از محل عوارض ارزش افزوده تامین می‌شود و یکی از اقدامات ارزنده که برای اولین بار در کشور توسط امور مالیاتی استان اصفهان انجام شد، تهیه و تدوین گزارش مصور عوارض ارزش افزوده است۔

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار