رئیس حوزه هنری یزد از انتشار کتاب «جانِ آتش» روایتی از زندگی شهید امیر سرلشکر «محمدکاظم واعظ» خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹ 11 February 2021

«محمدصادق کوچک‌زاده» با اشاره به کنگره ملی بزرگداشت چهار هزار شهید استان یزد در اسفندماه، چاپ و انتشار آثاری با موضوع شهدا را از جمله اهداف این کنگره عنوان کرد و گفت: در همین راستا نویسندگان مرتبط با این نهاد از تابستان امسال پژوهش و نگارش زندگی‌نامه تعدادی از شهدای شاخص استان را آغاز کردند که برخی از این آثار در دست چاپ و انتشار است.

وی با بیان اینکه کتاب «جانِ آتش» به قلم محمد بلوچی نویسنده یزدی در نوبت چاپ قرار دارد و به زودی توسط انتشارات سوره مهر در قطع رقعی روانه بازار کتاب خواهد شد، افزود: سعی می‌کنیم سایر آثار نیز چاپ و در کنگره رونمایی شود.

رئیس حوزه هنری استان ادامه داد: «جانِ آتش» در حدود 150 صفحه به بررسی زندگی شهید امیر سرلشکر «محمدکاظم واعظ» یکی از فرماندهان ارتش در هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد.

وی افزود: این زندگی‌نامه‌ داستانی، بخشی از زندگی خصوصی و شغلی این شهید والامقام را از زبان خواهر، برادرها و هم‌رزمانش روایت می‌کند.

وی با بیان این که اثر مذکور یکی از تازه‌ترین آثار تولید شده در حوزه ادبیات پایداری به لحاظ قالب و نثر به شمار می‌رود و یک اثر از منظومه آثار فرماندهان شهید است،گفت: این کتاب با همکاری حوزه هنری یزد و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد آماده چاپ شده است.

 کوچک زاده با بیان اینکه خاطرات و میراث مجاهدان و شهدای دفاع مقدس باید ثبت و ماندگار و به نسل‌های آینده منتقل شود، گفت: یکی از اهداف ادبیات پایداری و تبیین خاطرات دفاع مقدس، بزرگداشت شهدا و ایثارگران و تقویت روحیه مجاهدت و مقاومت در جامعه است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار