شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ساعتی ۱۵۷ وضعیت (قرمز) ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۳۹۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸ 11 February 2021

کیفیت هوای کلاشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز _پنجشنبه ۲۳ بهمن_ با میانگین ۱۴۰ در وضعیت (نارنجی) ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

کیفیت هوای این کلانشهر بر پایه داده‌های سامانه پایش برخط سازمان حفاظت محیط زیست در نخستین ساعات صبح امروز با شاخص ۱۵۷ وضعیت (قرمز) ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.

وضعیت کیفی هوا صبح امروز در ایستگاه‌های پایش دائم میدان احمدآباد با شاخص ۱۶۰، خیابان استانداری با شاخص ۱۵۷، خیابان پروین با شاخص ۱۸۱، بزرگراه خرازی با شاخص ۱۷۱، میدان فیض با شاخص ۱۵۹، میدان انقلاب با شاخص ۱۷۲، خیابان‌های رهنان و ورزشگاه میثاق با شاخص ۱۵۱ و خیابان کاوه با شاخص ۱۶۱ در وضعیت (قرمز) ناسالم برای عموم گزارش می‌شود و کیفیت هوا در کردآباد با شاخص ۲۲۶( بنفش) بسیار ناسالم است.

همچنین شاخص‌های کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش خیابان فرشادی با شاخص ۱۳۰ و رودکی با شاخص ۱۱۸ وضعیت (نارنجی) ناسالم برای گروه‌های حساس و در خیابان باهنر وضعیت (سبز) پاک را نشان می‌دهد.

امروز کیفیت هوا در شهرهای مجاور کلاشهر اصفهان از جمله مبارکه با میانگین ۶۳ و شاهین‌شهر با میانگین ۸۴ در وضعیت سالم و در سجزی امروز با میانگین ۱۱۸ (نارنجی) ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش می‌شود؛ همچنین داده‌های ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا در شهرهای خمینی شهر، نجف آباد، کاشان و منطقه دولت آباد در دسترس نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار