کد خبر: ۹۳۹۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴ 12 February 2021

ایرنا، جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران که معتبرترین رویداد رقابتی حوزه کتاب در کشور محسوب می‌شود با اعلام نامزدهای بخش‌های مختلف به مرحله پایانی‌اش در این دوره نزدیک شد و قرار است هفته آینده در مراسمی که به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، برگزیدگان بخش‌های مختلف این رویداد رقابتی فرهنگی معرفی شوند.

بنا به اعلام هیأت داوران در بخش فرهنگ‌نامه‌ها و دایرة‌المعارف‌ها مجموعه پنج جلدی «دانشنامه تبرستان و مازندران» که توسط گروه مؤلفان و به سرپرستی جهانگیر نصری اشرفی تألیف شده است، یکی از گزینه‌های اصلی کسب عنوان کتاب سال ایران است. در این بخش «دانشنامه فرهنگ مردم ایران» تألیف گروه نویسندگان و جلد ششم «دانشنامه ری» اثر محمد ری‌شهری و مهدی مهریزی نیز نامزد دریافت جایزه کتاب سال هستند.

کتاب «زبان و ادبیات مازندرانی و مطالعات خاورشناسان» از انتشارات رسانش نوین و اثر علی ذبیحی پژوهشگر اهل آمل در بخش «زبان فارسی» از گروه «زبان» همراه با دو کتاب «فرهنگ زبان‌آموز پیشرفته فارسی» نوشته سید مصطفی عاصی و «واج‌شناسی شاهنامه؛ پژوهشی در خوانش واژگان شاهنامه» تألیف «جلال ­خالقی‌مطلق» نامزد کسب جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران است.

دانشنامه مازندران و تبرستان که توسط گروه مؤلفان و به سرپرستی جهانگیر نصری اشرفی طی یک دوره نزدیک به یک دهه‌ای در فرهنگخانه مازندران تدوین و تألیف شد، اواخر سال ۱۳۹۸ توسط نشر نی منتشر و چندی پیش نیز در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

سرپرست دانشنامه مازندران و تبرستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مجموعه ارزشمند فرهنگی که طی سال‌های اخیر با همکاری و تلاش بیش از یکهزار پژوهشگر و هنرمند تدوین شد یکی از بهترین دانشنامه‌های تدوین شده در حوزه اقوام است. خوشبختانه با نظر هیأت علمی و هیأت داوران جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، این مجموعه از بین حدود یکصد کتاب برگزیده سال که به مرحله نهایی در بخش‌های مختلف راه یافته بودند، به عنوان نامزد جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار