مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: ۳۰ درصد از شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرها و روستاهای استان سمنان فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد.
کد خبر: ۹۴۰۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹ 13 February 2021
30 درصد شبکه آب‌رسانی شهرها و روستاهای استان سمنان فرسوده است

 

به گزارش تابناک سمنان محمد طاهری در سمنان، اظهار داشت: بر اساس مطالعات انجام‌شده، بیش از 700 کیلومتر از شبکه 2 هزار و 300 کیلومتری توزیع آب آشامیدنی در شهرهای استان سمنان فرسوده است.

وی افزود: در روستاهای استان سمنان نیز بیش از 800 کیلومتر شبکه توزیع آب وجود دارد که حدود 35 درصد از این شبکه فرسوده بوده و نیاز به اصلاح دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با اشاره به اهمیت نوسازی این شبکه‌های آب‌رسانی در صورت وجود اعتبار تصریح کرد: در شرایط فعلی به‌هیچ‌عنوان اعتبارات شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان کفاف نوسازی شبکه‌های آب‌رسانی فرسوده در شهرها و روستاهای این استان را نمی‌دهد.

طاهری با اشاره به اعتبار موردنیاز برای اصلاح و نوسازی شبکه‌های آب‌رسانی فرسوده در شهرهای استان سمنان عنوان کرد: با توجه به افزایش قیمت‌ها در سال‌های اخیر، بیش از یک 140 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی و اصلاح شبکه‌های توزیع آب آشامیدنی شهری در استان سمنان نیاز است.

به گفته وی، برای نوسازی و اصلاح حدود 250 کیلومتر شبکه فرسوده توزیع آب آشامیدنی در روستاهای استان سمنان نیز حدود 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان تصریح کرد: در صورت اصلاح و نوسازی قسمت‌های فرسوده شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرها و روستاهای استان سمنان، شاهد جلوگیری از هدر رفت آب در این شبکه‌ها به میزان 10 درصد مجموع آب مصرفی در استان سمنان خواهیم بود که این میزان صرفه‌جویی با توجه به شرایط اقلیمی و کمبود آب آشامیدنی در استان سمنان، حجم قابل‌توجهی است.

طاهری از اجرای طرح آب امید در شهرها و روستاهای استان سمنان خبر داد و افزود: بر این اساس خانوارهایی که کمتر از پنج متر مکعب آب در هر ماه مصرف کنند؛ از پرداخت آب‌بها معاف بوده و قبوض آب آنها رایگان خواهد بود.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار