مدیر منطقه پنج شهرداری قم از برنامه‌ریزی برای احداث پایانه ترکیبی در ایستگاه مترو جمکران با تکمیل خروجی ایستگاه مترو و پایان کار کارگاهی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸ 14 February 2021

به گزارش تابناک قم، علیرضا اقبالیان با اشاره به برنامه‌های احداث پایانه در جمکران، اظهار کرد: زمینی قرار بود در سطح منطقه پنج به پایانه اختصاص داده شود که جانمایی مناسبی نداشت و در ادامه این موضوع مورد بازنگری قرار گرفت.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم با اشاره به توقف  قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان در جمکران، اظهار کرد: با توجه به توقف این قطار در ایستگاه جمکران و عبور مترو احتمال احداث پایانه ترکیبی در این محدوده وجود دارد.

اقبالیان بابیان اینکه کارگاه مترو به‌منظور پایانه اختصاص داده ‌شده است، تصریح کرد: بعد از اتمام خروجی مترو و انجام کارهای کارگاهی ایستگاه مترو به پایانه اختصاص داده خواهد شد که مسیرهای اصفهان و کاشان را پشتیبانی کند.

وی با اشاره به برخی برنامه‌ریزی‌های برای حذف ایستگاه محمدیه، تأکید کرد: در صورت حذف ایستگاه محمدیه توقف و حرکت قطارهای ایستگاه‌های محمدیه در ایستگاه جمکران صورت می‌گیرد.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم با اشاره به اینکه در صورت انتقال قطارهای ایستگاه محمدیه به ایستگاه جمکران نیاز به احداث دوربرگردان وجود دارد، تأکید کرد: تملک زمین‌های دوربرگردان هم موضوع بااهمیتی است که این کار را سخت می‌کند.

اقبالیان بابیان اینکه این برنامه‌ها برای آینده نزدیک نیست، تصریح کرد: تا زمانی که ساماندهی درستی صورت نگیرد و مسافرها به‌صورت بین‌راهی در میدان ۷۲ تن سوار شوند احداث پایانه کارایی لازم خود را نخواهد داشت.

وی تأکید کرد: اگر ساماندهی به صورتی اتفاق بیفتد که مسافر هر مقصدی موظف باشد تنها در پایانه اختصاصی خودش اقدام به سفر کند این پایانه ساختن می‌تواند نتیجه در برداشته باشد اما در غیر این صورت تنها صرف هزینه است.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم ادامه داد: درصورتی‌که راه‌آهن به خط جمکران کشیده شود و پایانه ترکیبی مسافران اصفهان، خط مترو و خط سریع‌السیر و خط معمولی قطار به این سمت هدایت شود این پایانه می‌تواند مثمر ثمر باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار