به مناسبت گرامیداشت چهل ودومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ایام الله مبارک دهه فجر گازرسانی به ۲ روستای شهرستان سروآباد با حضور مهندس جعفری معاون اقتصادی استاندار، مدیر عامل شرکت گاز کردستان، باشی فرماندار، مدیران ادارات، فرماندهان نظامی و انتظامی و اهالی منطقه در روز سه شنبه مورخ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱ به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۴۰۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹ 14 February 2021
به گزارش تابناک کردستان، مهندس احمد فعله گری با اشاره به اینکه شهرستان سروآباد، شهر سبز می‌باشد، اظهارداشت: تا قبل از دهه مبارک فجر تعداد ۶۶ روستای شهرستان سروآباد از نعمت گاز طبیعی برخوردار بودند که با گازدار شدن این ۲ روستا تعداد روستا‌های گازدار شهرستان سروآباد به ۶۸ مورد ارتقائ یافت.
وی با بیان اینکه برای اتمام این پروژه ۳۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: با حمایت مسئولین و همراهی و همدلی مردم این روستا عملیات گاز رسانی به روستا‌های نوین و کلجی به اتمام رسید و هم اکنون اهالی روستا می‌توانند از نعمت گاز طبیعی استفاده کنند.
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان یادآور شد: مسیر صعب العبور و پر پیچ و خم روستا‌های گازدار شده نشان از تلاش خستگی ناپذیر کارکنان شرکت گاز استان برای گسترش خدمات در دورترین نقاط استان کردستان دارد و اتمام این طرح تمام ۳۰۰ خانوار ساکن در این ۲ روستا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند گردیده و ۱۸۶ علمک در این روستا‌ها نصب شده است.
فعله گری اظهار داشت: عملیات گازرسانی به ۳ روستای باقی مانده شهرستان سروآباد در دست اجراء است که تا شروع سال ۱۴۰۰ به اتمام خواهد رسید و به این ترتیب جشن پایان گازرسانی در شهرستان سروآباد سال ۱۴۰۰ می‌باشد.
وی افزود: برای اتمام پروژه عملیات گازرسانی به ۳ روستای باقی مانده شهرستان سروآباد اعتباری حدود ۶۰ میلیارد ریال نیاز است که از محل اعتبارات منابع داخلی شرکت گاز تامین خواهد شد.
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان یادآور شد: عملیات گاز رسانی به شهرستان سروآباد از سال ۸۵ آغاز و در طول ۱۵ سال، علاوه بر ۹۷ درصد جمعیت روستاها، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری این شهرستان نیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند.
از مجموع ۷۳ روستای شهرستان سروآباد ۷۱ روستا هم اکنون به شبکه گاز متصل هستند و گازرسانی به ۳ روستا هم در دست اجراء است.
شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان با بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز مشترک با اقلیم کردستان کشور عراق دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار