دادستان عمومی و انقلاب کاشان گفت: درج قیمت، ارائه فاکتور خرید رسمی و صدور فاکتور فروش، مسائل بهداشتی و احتکار کالاها ازجمله مباحث مهم برای جلوگیری از فساد است که در گشت‌های بازرسی موردبررسی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۴۰۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰ 14 February 2021

علی‌اکبر مرتضایی اظهار کرد: نبود نظارت کافی از سوی ناظرین جولان دلالان در عرصه بازار کالاهای اساسی را افزایش داده است که لازم است با هر تخلفی در این حوزه برخورد قاطع قضایی صورت بگیرد.

فرماندار کاشان گفت: به‌ منظور کنترل هر چه‌ بهتر بازار میوه و تره‌بار و اجناس ضروری در چند نقطه از شهرستان کاشان بازار روز محلی ایجاد می‌شود که پس از معرفی مکان‌های موردنظر از سوی شهرداری کاشان، فرمانداری در کمسیون ماده ۱۶، مجوز راه‌اندازی بازارها را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فوراً صادر می‌نماید تا مردم در اسفند ماه و ماه‌های آتی هیچ‌گونه دغدغه و نگرانی برای تأمین کالای موردنیاز خود را نداشته باشند.

مرتضایی در ادامه از ایجاد گشت‌های مشترک بازرسی خبر داد و تصریح کرد: در گشت‌های مشترک با حضور قاضی سیار تعزیرات حکومتی، صداوسیما، بازرسین اداره صنعت و معدن، شهرداری، نمایندگان دادستان و فرمانداری، نیروی انتظامی، بسیج و سپاه تشکیل می‌شود که محوریت این موضوع با اداره تعزیرات حکومتی خواهد بود.

رییس کارگروه تنظیم بازار شهرستان کاشان اضافه کرد: گشت‌های مشترک بازرسی به‌صورت مستمر و پیوسته ادامه خواهد داشت و در صورت مشاهده تخلف بدون تذکر و در لحظه اقدام به صدور حکم قضایی و اعمال قانون متخلفین خواهند کرد.

فرماندار ویژه شهرستان کاشان بیان داشت: با مشارکت بازرسین صنعت و معدن و اصناف و همچنین شهرداری کنترل و نظارت بر میدان میوه و تره‌بار تشدید می‌شود و هرگونه ورود و خروج کالا بدون برگ خرید رسمی فروش ممنوع خواهد بود.

وی تشکیل کمیته نرخ‌گذاری هفتگی بازار میوه را یکی از موضوعات مهم یاد کرد و اظهار داشت: برای نظارت دقیق بر نحوه نرخ‌گذاری در بازار میوه کمیته نرخ‌گذاری تشکیل و پس تعیین قیمت‌ها، نرخ‌ها هفتگی به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

مرتضایی یکی از مهم‌ترین مسائل در کاهش قیمت‌ها را حذف واسطه‌ها و دلالان دانست و تصریح کرد: برخی از کالاها از جمله میوه و تره‌بار پس از چندین واسطه به مردم می‌رسد که همین امر موجب افزایش قیمت‌ها می‌شود که در صورت نظارت بیشتر و حذف واسطه‌ها قیمت‌ها با کاهش بیشتری مواجه می‌شود.

فرماندار ویژه شهرستان کاشان در ادامه خاطرنشان کرد: درج قیمت، ارائه فاکتور خرید رسمی و صدور فاکتور فروش، مسائل بهداشتی و احتکار کالاها ازجمله مباحث مهم برای جلوگیری از فساد است که در گشت‌های بازرسی موردبررسی قرار می‌گیرد.

روح‌اله دهقانی، دادستان عمومی و انقلاب کاشان نیز در ادامه این نشست گفت: مردم یکی از ملاک‌های لیاقت مسؤولان را در قیمت اجناس می‌دانند و عمل به ملاک رضایت مردم فاکتور بسیار مهمی است و کم‌کاری و اهمال در نظارت از سوی برخی از دستگاه‌ها، اعتماد مردم به‌نظام را مخدوش می‌سازد.

وی در خصوص اجرای قاطع حکم قضایی در رفع تصرف از اراضی کشاورزی بیان داشت: تخریب ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در ناجی آباد موجب کاهش قیمت زمین در کاشان شد که اقدام قاطع در زمینه کنترل و نظارت بر قیمت و توزیع کالاها نیز می‌تواند موجب کاهش نرخ‌ها شود.

وی گفت: یکی از عوامل بازدارنده از افزایش بدون ضابطه قیمت، بازرسی و نظارت مستمر است، افزایش بازارهای روز و خرده‌فروشی در کنار کنترل و نظارت بر کاهش قیمت مؤثر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار