رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: توضیح سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره حمایت از رئیسی / فیروزآبادی: با آمدن اینترنت ماهواره‌ای عملا ممکن است کل شبکه ملی اطلاعات زیر سوال برود / تشکیل پرونده قضایی برای وزیر ارتباطات در زنجان و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۴۰۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۷ 15 February 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

واکنش جهانپور به شایعه درخواست واکسن فایزر برای کارکنان بیت رهبری

همانطور که پیش‌بینی می‌شد پس از ورود محموله‌های واکسن شایعات هم شدت گرفت. در یکی از این ادعاها، برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصویری مدعی افشای نامه بکلی سری مبنی بر درخواست رئیس دفتر مقام معظم رهبری برای دریافت واکسن کرونا برای پرسنل این موسسه شدند. در همین رابطه کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو نوشت: جمهوری اسلامی از هر چیز و هر جا شانس نیاورده باشه انصافا از اپوزیسیون و مخالف و معاند، بخت و اقبال، همراهش بوده و هست! فقط اونی که برای این شیرین کاری‌ها، دستمزد میده رو تصور کنید.

گادوین منشا تا اطلاع ثانوی به علت شادی جنجالی محروم شد

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای خود را در خصوص بازیکن تیم گل گهر سیرجان صادر کرد. با توجه به گزارش مقام رسمی مسابقه بین تیم های نساجی مازندران و گل گهر سیرجان از سری رقابتهای لیگ برتر در هفته پانزدهم، از سوی گادوین منشا، بازیکن تیم گل گهر سیرجان تخلفاتی مبنی بر رفتار غیر ورزشی در خور، صدور قرار دستور موقت می‌باشد. بر همین اساس به استناد ماده ۱۰۰ مقررات انضباطی و تا صدور رای مقتضی وی از همراهی و حضور در تمام مسابقات فوتبال معلق و محروم است. قرار صادره ظرف مهلت دو روز پس از ابلاغ، قابل تجدید نظر خواهی در کمیته استیناف است. منشا بعد از زدن گل دوم گل گهر به نساجی، خوشحالی ناهنجاری را از خود در داخل ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به نمایش گذاشت.

زاکانی: دوره تحمیل ننگ نامه و تحمیق ملتها هم تمام شده

زاکانی در مورد سند برجام و چالشهای بین ایران و آمریکا گفت: برجام سندی است که جز به رفع تحریمها باقی نخواهد ماند. همان گونه که دوره بزن و برو تمام شده است دوره تحمیل ننگ نامه و تحمیق ملتها تمام شده است. لااقل باید بگویم که برای ایران اسلامی دیگر تکرار نخواهد شد. رهبری هوشمند و فرزانه، ملتی آگاه و در صحنه و نخبگانی شجاع و مبتکر شرایطی را برای ما فراهم کرده که  آن ننگ نامه و تحمیق نامه های که توسط دشمنان اجرا می شد در مسیر الغا هستند. رئیس مرکز پژوهشهای مجلس با اشاره به مصوبه دوازدهم آذر ماه مجلس یازدهم مبنی بر «لغو تحریمهای ظالمانه آمریکا» گفت: مجلس در راس امور است اگر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان نجنبند، اسفند ماه با پروتکل الحاقی خداحافظی کرده و ناظران ان پی تی باید از کشور خارج شوند. گره برجام فقط با رفع تحریم باز خواهد شد و مجلس میدان عمل را برای مسوولان باز خواهد کرد. پروتکل الحاقی به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای ۲+۹۳ سندی است که به منظور تقویت کارایی سیستم پادمان در راستای مشارکت در اهداف منع گسترش هسته‌ای جهانی، برای کشورهایی که دارای موافقت‌نامه پادمان با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستند، طراحی شده‌است. کشورهای عضو آژانس باید این پروتکل را به عنوان «ضمیمه توافق جامع پادمان» می‌پذیرفتند.

ذوالنوری: توقف نظارت‌های برجامی و پروتکل الحاقی در سوم اسفند

ذوالنوری با تاکید بر اینکه اگر تغییر رفتاری از سوی طرف‌های دیگر مشاهده نشود، سوم اسفند ماه کلیه نظارت‌های آژانس در قالب پروتکل الحاقی و برجام قطع خواهد شد گفت: نظارت‌های پادمانی و در چارچوب ان پی تی باقی می‌ماند و دوربین‌های آژانس در مراکز هسته‌ای ما به صورت آفلاین روشن هستند و ما تمامی دوربین‌های آژانس که به موجب حکم ان پی تی است کار نداریم اما علی القاعده بعد از این زمان دوربین‌های پروتکل الحاقی جمع‌آوری می‌شوند. وی با اشاره به اینکه مجلس به هیاهوی آمریکا و اروپا توجهی ندارد و به دنبال تأمین منافع ملت هست، گفت: اروپایی‌ها با برجام می‌خواهند قدرت دفاعی و واکنشی ما را تضعیف کنند پس باید هزینه‌ای این خواسته‌اش را بدهد مثلاً برجام قرار بوده تحریم‌ها را بردارد و اگر لغو نشود هیچ همکاری با آنها نداریم.

ماجرای خودشکی زنان در دیشموک

عضو شورای شهر دیشموک گفت: علت خودکشی بیشتر دختران جوان دیشموکی ترک تحصیل و بیکاری است. سلمان بینا، اظهار داشت: خودکشی در دیشموک در استان کهگیلویه و بویر احمد  دلایل مختلفی دارد. فقر مالی،بیکاری، نبود خوابگاه‌های دخترانه‌ برای دانش‌آموزان دختری که قصد ادامه تحصیل دارند و.... برخی از این دلایل است. وی عنوان کرد: اهالی اینجا از داشتن امکانات اولیه زندگی محرومند. زنان روستایی دیشموک برای تهیه آب شرب مجبورند چند کیلومتر را با پای پیاده برای تهیه آب طی کنند که هنگام بازگشت دیگر رمقی برای دیگر کارهای منزل برای شان باقی نمی ماند.بینا در پایان افزود: دیشموک به عنوان شهر خودکشی و خودسوزی معرفی شده است ولی هیچ مسئولی به این موضوع ورود نمی کند و در  3-4 سال اخیر حدود  60 نفر  که بیشترشان را  زنان تشکیل می‌دهند  اقدام به خودکشی کرده اند که 35 مورد آن موفق بوده است. در یک ماه اخیر نیز دو مرد و یک دختر 11 ساله اقدام به خودکشی کرده اند که متاسفانه همگی آنان فوت کردند.

تشکیل پرونده قضایی برای وزیر ارتباطات در زنجان

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی امروز در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارات آذری جهرمی اظهار داشت: هفته گذشته وزیر ارتباطات در زنجان صحبت‌های نادرست و خلاف سیاست‌های نظام  ایراد نمود، بر همین اساس بلافاصله مستندات جمع‌آوری  و با فوریت علیه این مسئول پرونده قضائی تشکیل شد. وی با بیان اینکه همه مسئولان باید در مسیر و خط  انقلاب  قرار بگیرند و کسی نمی‌‌تواند با صحبت‌های خود انقلاب و نظام را زیر سوال ببرد، افزود: جای تاسف دارد یکی از مسئولان کشوری حرف‌های نادرست و خلاف سیاست‌های نظام  بیان کنند. رئیس‌کل دادگستری استان زنجان اظهار کرد: انقلاب ما مردمی، اسلامی و بر پایه ارزش‌ها و باورهای دینی مردم بوده است، در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی وظیفه همه تحکیم پایه‌های نظام و انقلاب است و همه ما باید در این راه  تلاش کنیم نه اینکه با صحبت‌های نسنجیده ارزش‌های نظام  و انقلاب را زیر سوال ببریم. با توجه به اینکه رسیدگی به اتهامات این گونه مقامات در صلاحیت دادسرای تهران است به همین منظور پرونده به مرجع مذکور جهت رسیدگی ارسال شد.

تعدادی از مدیران فروشگاه شهروند بازداشت شدند

عصر روز گذشته چند تن از مدیران شهروند بازداشت شدند و شنیده شده که علت این بازداشت در خصوص مناقصه یک بیمه بوده است.  کریمی مدیرعامل فروشگاه‌ای زنجیره‌ای شهروند در این باره به خبرنگار فارس گفت: در حال پیگیری هستیم که امروز این افراد با قرار وثیقه آزاد شوند.  وی در پاسخ به این پرسش که علت این بازداشت چه بوده است گفت: داستانی نبوده است، عصر روز گذشته بازداشت شده‌اند و در حال پیگیری موضوع هستیم.  وی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود این دستگیری مربوط به یک مناقصه بیمه بوده است، پاسخی نداد. 

فیروزآبادی: با آمدن اینترنت ماهواره‌ای عملا ممکن است کل شبکه ملی اطلاعات زیر سوال برود

دبیر شورای‌عالی فضای مجازی از برنامه‌ریزی برای تدوین مقررات استفاده از اینترنت ماهواره‌ای خبر داد و گفت: برای آنکه با ورود این فناوری، حکمرانی فضای مجازی خدشه دار نشود، باید تدابیری صورت داد. ابوالحسن فیروزآبادی با بیان اینکه کارگروهی در مرکز ملی فضای مجازی برای مواجهه با خدمات اینترنت ماهواره‌ای تشکیل شده است، اظهار داشت: به هر حال برای مواجهه با این فناوری راه حل های مختلفی وجود دارد که آن را بررسی و پیگیری می‌کنیم. وی از برنامه ریزی برای مقررات گذاری استفاده از اینترنت ماهواره‌ای، توسط کاربران در کشور خبر داد و گفت: از سوی دیگر برای شرکت‌هایی که نسبت به ارائه خدمات منظومه‌های ماهواره‌ای اقدام می‌کنند باید مقررات تدوین شود. در همین حال باید یک سری مجوز صادر شود تا کسانی که می‌خواهند در کشور از طریق این شبکه‌های دسترسی فعالیت کنند حتماً اخذ مجوز کنند.وی گفت: ما مواجه هستیم با این موضوع که منظومه‌های ماهواره‌ای در حال آمدن هستند و با آمدن آن، ممکن است که به یکباره کل شبکه ملی اطلاعات زیر سوال برود؛ اگر شبکه ملی اطلاعات نتواند خدمات بهتر، ارزان‌تر و با سرعت بیشتر و با تنوع بیشتر ارائه دهد، عملاً شبکه ملی، تحت الشعاع شبکه‌های جهانی اینترنت ماهواره‌ای که عمدتاً هم آمریکایی هستند قرار خواهد گرفت. بنابراین توجه بیشتری می‌طلبد که ما شبکه اینترنت ثابت کشور را توسعه دهیم.

نماینده خبرگان: جانم به لبم رسیده؛ دوچرخه سواری زنان یعنی توهین به خدا

حجت الاسلام سید ابوالحسن مهدوی نماینده اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در موضوع توهین به رئیس‌جمهور باید برخورد صورت بگیرد اما نه به این صورت که اکنون به آن می‌پردازند؛ ۸ سال به مراجع و فتاوا توهین شد ولی هیچ‌گونه واکنشی نشان داده نشد، حال که چند جوان خام این اقدام را کرده‌اند قصد برخورد شدید دارند.

فعال اصولگرا: با عده‌ای «خوداجتهاد» طرف هستیم نه خودسر

حقیقت‌پور با اشاره به ماجرای ۲۲ بهمن در قم در سال ۹۲ به اعتمادآنلاین گفت: اگر به افراد معرفی‌شده و آدرس‌های داده‌شده در پرونده ماجرای ۲۲ بهمن در قم درباره هتاکی به رئیس وقت مجلس رسیدگی می‌شد، ۲۲ بهمن امسال در اصفهان کسی جرات نمی‌کرد شعار «مرگ بر روحانی» سر دهد.مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره دهم با تاکید بر این نکته که گزارش به صورت کامل ریشه و آدرس این افراد را معرفی کرده بود افزود: امروز هم اگر با این افراد برخورد نشود، در سال‌های آتی نیز مرتب در همین ایام ۲۲ بهمن شاهد این رفتارها و شعارها خواهیم بود.او ادامه داد: ما به طور کامل این جریان را می‌شناسیم؛ این افراد متعلق به یک جریان بزرگ‌تر هستند که خوداجتهاد هستند بنابراین نباید تصور کرد که آنها خودسر هستند.نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم درباره این جریان توضیح داد: مراکزی که این‌ افراد را تهییج و شارژ می‌کنند نیز مشخص‌اند و در همان گزارش درباره واقعه قم به صورت کامل معرفی شدند.

جانشین آیت‌الله مصباح در مؤسسه امام خمینی (ره) منصوب شد

بر اساس اعلام یکی از اعضای دفتر مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی با حکم رهبر معظم انقلاب، آیت‌‌الله محمود رجبی به عنوان رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) منصوب شدند.مؤسسه آموزشی، پژوهشی امام خمینی (ره) توسط مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی و با نظارت و رهنود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۳۷۸ کار خود را آغاز کرد و از زمان تأسیس تا کنون مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی ریاست مؤسسه را بر عهده داشت.در پی در گذشت آیت‌الله مصباح یزدی و با نظر و حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت‌الله محمود رجبی به عنوان رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) منصوب شدند.آیت‌الله محمود رجبی تا پیش از این به عنوان قائم مقام مؤسسه فعالیت می‌کرد و هم اکنون نیز عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه است.

توضیح سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره حمایت از رئیسی

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه تردیدی در حمایت از آقای رئیسی نداریم، گفت: هیچ گونه بحثی در مورد آقای لاریجانی در جامعه روحانیت مبارز صورت نگرفته است.غلامرضا مصباحی مقدم در چهارمین نشست «جمهور» که به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل برگزار می شود، با بیان اینکه جامعه روحانیت مبارز نمی‌خواهد خود کاندیدا وارد انتخابات کند، اظهار کرد: جامعه روحانیت می‌خواهد میزبانی کند و همه احزاب را جمع کند تا همه احزاب اصولگرا اجماع کنند و با انتخاب خودشان و با راه‌اندازی تشکیلاتی که جامعه روحانیت هم در آن فعال است، بگویند که چه می‌خواهند انجام دهند. پیشنهادها از ناحیه آن‌ها باشد و تبادل نظر بین احزاب صورت بگیرد. ما درصدد فعال کردن وحدت بین مجموعه هستیم و برای همین هم جامعه روحانیت شورای عالی وحدت را شکل داد تا وحدت بر مجموعه حاکم شود.وی ادامه داد: طبق بحث های اخیر ممکن است در صورت اجماع، یک مجموعه واحدی شکل بگیرد که تحت عنوانی مثل شورای وحدت و ائتلاف باشد. احتمالا هیئت‌های اجرایی دو شورا در هم ادغام شود.وی ادامه داد: از تشکل‌های زنان و زنان فعال در حوزه سیاست هم برای شرکت در شورای عالی وحدت دعوت کردیم. از تشکل‌های جوانان هم دعوت کردیم که نماینده خود را معرفی کنند. از جریان هیئت رزمندگان سپاه و از تشکل اساتید دانشگاه هم دعوت شده است. به طور کلی شورای عالی وحدتی شکل گرفته و به دنبال آن هستیم که از ائتلاف هم به این شورا بپیوندند. این ممکن است به نتیجه برسد یا نرسد اما اگر هم به وحدت نرسیدیم همدیگر را تخریب نخواهیم کرد.

جلسه مهم اصلاح طلبان با حضور رئیس دولت اصلاحات برگزار می‌شود

جلسه نهاد اجماع ساز که به نام جبهه اصلاح طلبان ایران فعالیت خود را آغاز کرده است عصر امروز با حضور سید محمد خاتمی تشکیل جلسه خواهد داد.این جلسه اولین، جلسه نهاد اجماع ساز در جهت انتخابات ۱۴۰۰ در حوزه ریاست جمهوری و شورای شهر است. گفتنی است در این جلسه قرار است ریاست این جبهه هم معرفی شود.بر اساس مصوبه‌ای که یکشنبه گذشته با حضور نمایندگان مجموعه احزاب، افراد حقیقی و حقوقی، نهاد اجماع‌ساز به نام جبهه اصلاح‌طلبان ایران تغییر کرد. تصمیم بر این است که در جلسه امروز در جماران هیئت رئیسه جبهه اصلاح‌طلبان که شامل رئیس، دو نایب رئیس، دبیر و دبیران اجرایی است مشخص شود.

ظریف به دلیل کسالت در کمیسیون امنیت ملی مجلس حاضر نشد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: وزیر امور خارجه که قرار بود درباره تدابیر و اقدامات انجام شده برای بازگشت شرکای برجامی در کمیسیون توضیحاتی ارائه دهد، به دلیل کسالت در کمیسیون حاضر نشد.«ابوالفضل عمویی» در تشریح نشست روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: مهمان مدعو امروز کمیسیون وزیر امور خارجه بود که قرار بود عملکرد، تدابیر و اقدامات انجام شده درخصوص بازگشت شرکای برجامی به برجام تحلیل و بررسی شود. ولی به دلیل کسالت، ایشان در این جلسه حضور نیافتند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در نشست امروز کمیسیون تحولات داخلی و بین المللی با حضور اعضا بحث و بررسی شد.

عکاس امام‌ و انقلاب درگذشت

«رضا هوش‌ور» صاحب عکاسی قدس در سن ۷۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.«رضا هوش‌ور» صاحب عکاسی قدس که در جریان انقلاب اسلامی عکس‌های بسیاری حتی از پرتره حضرت امام(ره) ثبت کرده بود، روز ۲۲ بهمن امسال در سن ۷۲ سالگی دار فانی را وداع گفت. حمید داودآبادی، نویسنده دفاع مقدس با تأیید این خبر گفت: با شماره که تماس گرفتم، جوانی از آن سوی تلفن با بغض خبری داد که خشکم زد: بابا طبق روال همه ساله، رفت راهپیمایی ۲۲ بهمن و بیعتش را با رهبر و انقلاب تجدید کرد، به خانه که آمد رو به قبله خوابید که استراحت کند و ... بر اثر عارضه قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد.حاج رضا هوش‌ور هنرمند بزرگی بود که عکس‌های اختصاصی او از حضرت امام خمینی و دیگر شخصیت‌ها و شهدای انقلاب و دفاع مقدس، برای شیفتگان انقلاب فراموش ناشدنی است.

اظهارات وزیر اطلاعات در تلویزیون برایش دردسرساز شد

نماینده تهران از طرح سوال از وزیر اطلاعات در مورد احتمال نقض سیاست‌های کلی جمهوری اسلامی درباره حرام بودن تولید سلاح هسته‌ای خبر داد.علی خضریان در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام خبر طرح سوال نمایندگان از وزیر اطلاعات اظهار داشت: با توجه به اظهارات سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما در ۲۰ بهمن پیرامون احتمال نقض سیاست‌های کلی جمهوری اسلامی و در مخالفت با فتوای مقام معظم رهبری درباره حرام بودن تولید سلاح هسته‌ای که متأسفانه منجر به ایجاد هزینه سیاسی برای نظام جمهوری اسلامی شده، طرح سوال از وی تهیه و در سامانه مجلس ثبت شده است تا این عضو کابینه پاسخگوی نمایندگان باشد.وی با بیان اینکه وزیر اطلاعات بعد از گذشت چند روز درصدد جبران اظهارات خود اقدامی نکرده است، افزود: اظهارات علوی بر خلاف جایگاه سازمانی وزارت اطلاعات مبنی بر افزایش امنیت برای کشورمان است، بوده و امنیت ملی را دچار مشکل کرده است. ضمن اینکه در حوزه سیاست خارجی هم ممکن است این اظهارات، جمهوری اسلامی را دچار مشکلاتی کند.خضریان خاطرنشان کرد: امروز نمایندگان مجلس سوالی را ثبت کرده و به امضاء رسانده‌ و از وزیر اطلاعات خواسته‌اند که علت مواضع خلاف دیدگاه‌های کلان جمهوری اسلامی را جویا شده‌اند و مقرر شد این سوال در کمیسیون تخصصی یعنی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رسیدگی شده و مشخص شود علت اظهارات وزیر اطلاعات در این باره چه بوده و چرا او درصدد جبران اظهارات برنیامده است.

نگرانی‌ مجلس از استفاده شیاطین از شفافیت آرا است

محمدتقی نقد علی نماینده مجلس:  مخالفان این طرح مقداری بر بحث سوء استفاده های شیاطین از این شفافیت تاکید داشتند که منجر به تخریب برخی شخصیت ها نشود مخصوصا آنهایی که برای منافع ملی کشور رای داده اند. البته معتقد هستیم این نگرانی در طی زمان برطرف می شود و مردم و نمایندگان با شفافیت اخت می گیرند.

انتقاد حدادعادل از محمود احمدی نژاد /گفتند یارانه پول امام زمان است و به همه داده شد

غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:احمدی‌نژاد، آمد و گفت این بی‌عدالتی است که بنزین لیتری ۲ هزار تومان تمام شود و ما به خودروها لیتری ۵۰۰ تومان دهیم. احمدی‌نژاد گفت که مجبور می‌شویم ۱,۵۰۰ تومان از بیت المال بگیریم. کسی که تعداد خودروهایش بیشتر است، بیشتر استفاده می‌کند. اما کسی که در روستا است نمی‌تواند زیاد استفاده کند و این به ضعفا کمک نمی‌کند.می‌خواستند از پایین‌ترین دهک شروع کنند و پول یارانه به آن‌ها داده شود و گفتند که به کسانی که ثروتمندند، داده نشود. شاید ۷-۸ ماه طول کشید و همه در صف پر کردن فرم‌ها بودند که به یک باره گفته شده به همه ۴۵ هزار تومان یارانه داده می‌شود از دهک اول تا دهم.در آن زمان بعضی گفتند این پول امام زمان است و باید به همه داده شود، چون فکر اجرایی کردنش نبودند، پس به مشکل خوردند. پولدار و بی‌پول همه مشمول شدند. چه آن استاد دانشگاه که چند میلیون می‌گیرد، چه یک روستایی.منبع تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار