مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: مشکل آب شرب شهر کرمانشاه با تامین آب از سد گاوشان و در مدار بهره‌برداری قرار گرفتن آن به صورت بلندمدت حل خواهد شد که قول‌های مساعدی برای به مدار آوردن آب این سد تا پایان خرداد ماه به ما داده شده است.
کد خبر: ۹۴۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳ 15 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«علیرضا کاکاوند»، با تقدیر از زحمات مدیرعامل و پرسنل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه در خصوص پیگیری انتقال آب سد گاوشان به شهر کرمانشاه، اظهار امیدواری کرد با ورود آب سد گاوشان، مشکل آب شرب مردم کرمانشاه نیز برطرف شود.

او با بیان اینکه مشکلات زیادی چه در بخش آب و چه در بخش فاضلاب در شهر کرمانشاه وجود دارد، گفت: افت فشار آب و قطعی آب در برخی از نقاط شهر که اقدامات کوتاه مدت و بلندمدت در این زمینه انجام شده از جمله این مشکلات است.

وی از جمله اقدامات انجام شده در این مدت را حفر ۱۰ حلقه چاه به صورت اضطراری و لایروبی سراب قنبر و همچنین در اختیار قرار گرفتن ۱۳ حلقه چاه از شهرداری و سایر ادارات در فصل تابستان است که جا دارد بابت تمام همکاری های انجام شده از شهردار جهادی شهر کرمانشاه و مجموعه شهرداری تشکر کنم.

مدیر عامل شرکت آبفا استان کرمانشاه در ادامه گفت: ما در برخی از شهرهای استان دچار تنش آبی بودیم که به همت همکاران، خدمات مطلوبی انجام شد، از جمله آبرسانی به شهر روانسر و شهر صحنه که تا پایان سال جاری این پروژه تکمیل می شود.

وی اضافه کرد: آبرسانی به شهر پاوه نیز در مرحله راه‌اندازی آزمایشی است که پیش بینی شده تا سه ماه آینده مشکل آب شرب این شهر برطرف شود.

به گفته او، پروژه‌های آبرسانی به شهرهای کرندغرب، ریجاب و گیلانغرب نیز در مرحله تکمیل است.

کاکاوند گفت: در راستای سیاست های کلی نظام و اجرای اصل ۱۴۴ قانون اساسی، طرح یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی در ۲۷ اسفند ماه سال ۹۸، در جهت تسریع در سیستم اجرایی و خدمات رسانی به هم استانی های گرامی تحقق یافت که خداوند را شاکریم در این مدت فعالیت های چشمگیری در حوزه شهری و روستایی انجام شد.

تکمیل تصفیه‌خانه کرمانشاه با بوجه ۱۸۰۰ میلیارد تومانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه به پروژه تصفیه خانه فاضلاب کلانشهر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: برای تکمیل این پروژه بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است.

کاکاوند با بیان اینکه ۶۵ درصد شبکه فاضلاب شهر کرمانشاه به صورت مدرن و مابقی به صورت سنتی است، افزود: مشکل اصلی ما در شهر کرمانشاه تکمیل تصفیه خانه فاضلاب است که از سه مدول آن، تنها یک مدول ساخته شده، در این زمینه کوتاهی‌هایی انجام شده که اینجانب از این تریبون از تمامی مردم عذرخواهی می‌کنم.

وی اظهارداشت: ما با تمام توان پیگیر این مطالبه مردم شهر کرمانشاه هستیم و استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسوولان ارشد وزارت نیرو به جد پیگیر این موضوع هستند تا ما بتوانیم کرمانشاه را در این زمینه به میانگین کشوری برسانیم.

وی با اشاره به اینکه در ۱۱ شهرستان دیگر پروژه‌های مهمی در دست اجرا است، گفت: از این تعداد ۹ تصفیه‌خانه فاضلاب به بهره‌برداری رسیده است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

آب شرب

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار