پنجاه و یکمین گردهمایی بین‌المللی ریاضی ایران با توجه به شرایط کرونایی در آیینی با پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به طور مجازی در دانشگاه کاشان آغاز شد.
کد خبر: ۹۴۱۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶ 16 February 2021

دبیر علمی پنجاه و یکمین گردهمایی بین‌المللی ریاضی نیز گفت: ۴۷۴ مقاله علمی از سوی محققان و دانشمندان به نام ریاضی در سراسر جهان برای ارایه در این گردهمایی پذیرفته شد که ۳۳۰ مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به نیز به صورت پوستر ارایه خواهد شد.

سیدعلیرضا اشرفی افزود: این گردهمایی با هدف جشن ورود به قرن پانزدهم هجری، آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در علوم ریاضی، بررسی اندیشه‌های ریاضی‌دانان بزرگ تاریخ ایران برای ایجاد حس احترام و علاقه به کشور در نسل جوان و آشنایی با قابلیت‌های جامعه ریاضی برای حل مسایل علمی و صنعتی کشور برگزار می‌شود.

وی فراهم کردن بستری مناسب برای تبادل افکار استادان، پژوهشگران و دانشجویان دکترای ریاضی، تقویت تعامل با جامعه جهانی ریاضیات برای همکاری‌های علمی و بین‌المللی، بررسی چالش‌های پیش روی آموزش و پژوهش ریاضی و یافتن راهکارهای مناسب، بررسی چالش‌های پیش روی دانش ‌موختگان ریاضی و چگونگی بکارگیری آنها و معرفی توانایی‌های علمی دانشکده ریاضی دانشگاه کاشان را از دیگر هدف‌های پنجاه و یکمین گردهمایی ریاضی ایران عنوان کرد.

پنجاه و یکمین گردهمایی بین‌المللی ریاضی، مهم‌ترین رویداد علمی ریاضیات ایران از ۲۷ بهمن تا اول اسفند به میزبانی دانشگاه کاشان برگزار می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار