شهردار آبدانان:
هادیزاده شهردار آبدانان گفت: درختان مثمر در فضای سبز، محلات و حاشیه پیاده رو‌های سطح شهر آبدانان کاشته می شود.
کد خبر: ۹۴۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 17 February 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ شاپور هادیزاده شهردار آبدانان، با اشاره به نیاز فضای سبز شهر آبدانان به درختان مثمر، بیان داشت: با توجه به پتانسیل‌های موجود در شهر آبدانان و همچنین شرایط ویژه به لحاظ اکولوژیکی، امکان کاشت گونه‌های مثمر وجود دارد.

هادیزاده اظهار کرد کرد: از درختان مثمر در سطح میادین و فضای سبز شهر آبدانان می‌توان به توت ، پرتقال ، نارنج ، زیتون و لیمو اشاره کرد که طی چند سال اخیر به عنوان درختان اصلی این شهر محسوب شده و در بسیاری از نقاط شهر دیده می‌شوند.

وی در خصوص کاشت درختان مثمر، تصریح کرد: اعضای محترم شورای شهر و کارشناسان حوزه فضای سبز به کاشت درختان مثمر در فضای سبز شهری اشاره داشته و با شروع فصل کاشت، مسئول و نیرو‌های واحد فضای سبز نیز با تلاش و همکاری، آن را در اولویت کاری خود قرار داده‌اند.

شهردار آبدانان افزود: در حال حاضر اقدام به خریداری و کاشت درختان لیموی ۳ ساله در محدوده خیابان پانزده خرداد شمالی و محله چار تختی نموده ایم و کاشت این نوع درختان مثمر در سایر محلات و حاشیه پیاده رو‌های سطح شهر ادامه پیدا خواهد کرد.

او با اشاره به اهمیت حفاظت از درختان برای مجموعه شهری بدلیل اینکه هزینه و زمان زیادی برای نگهداری، رسیدگی و ثمردهی آن‌ها گذاشته می‌شود، ادامه داد: از شهروندان گرامی که نقش بسزایی در حفظ و نگهداری از این درختان ایفا می‌کنند خواستاریم که در حفظ و حراست از سرمایه‌های خود در فصول سال به ویژه در فصل تابستان، نهایت همکاری را با مجموعه شهری داشته باشند، زیرا زیبایی و توسعه سرانه فضای سبز شهر آبدانان با همدلی و همکاری آن‌ها میسر خواهد شد./ح

 

بیشتر بخوانید

کاشت 16هزارگل در پارک ها وفضای سبزشهرایلام

شهر توحید هلیلان، محروم از حتی یک متر فضای سبز /آقای شهردار و شورای شهر چرا ؟

توسعه مبلمان شهری وفضای سبز باید در دستور کار همه شهرداری های استان قرار گیرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار