نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: ای رهبر فاطمی سرشت، ما هم طبق تاکیدات شما یقین داریم که گره زدن سرنوشت به رابطه با کدخدایان و چشم و امید به رفع تحریم‌ها مایه خسران است.
کد خبر: ۹۴۱۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵ 17 February 2021

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امروز در نشست تصویری رهبر معظم انقلاب با مردم تبریز به مناسبت قیام ۲۹ بهمن که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار کرد: گرچه دوریم، به یاد تو سخن می‌گوییم، بعد منزل نبود در سفر روحانی.

وی ابراز کرد: ای رهبر عزیز اتفافاتی که گذشت، چهره واقعی کشورهای زیادی را نشان داد که ادعای قدرت داشتند ولی حتی در دفن پیکر جان باختگان خود در مواجهه با ویروس کرونا درماندند، در حالی که در کشور عزیزمان با استفاده از ظرفیت بسیج مردمی حماسه‌ای بزرگ خلق شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: مردم آذربایجان که از کلام مهربان ولی امر خود نشان خوشنامی، نماد تبلور عزت دینی دریافت کرده است و همیشه به بهنگامی و پیشقراولی مشهورند در نهضت جهادی و مواسات به عنوان استان پیشتاز به ندای رهبری لبیک گفته است و در کنار عملیات جهادی سپاه، بسیج، ستاد اجرایی فرمان امام، کمیته امداد، ستاد پشتیبانی جهادگران عرصه سلامت تبدیل شد.

وی در خصوص شرایط حال حاضر آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: کارخانجات استان با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، چرخه تولید مواد بهداشتی، ماسک و غیره را چرخانده‌اند.

امام جمعه تبریز با اشاره به تشکیل گروه‌های جهادی طلاب و اساتید از اولین روز شیوع ویروس کرونا، گفت: این گروه‌ها برای فعال‌سازی مساجد به عنوان کانون شناسایی محرومان، گندزدایی از محلات، توزیع اقلام، کمک‌های مومنانه شیرمردان و شیرزنان آذری، برگزاری شکوهمند عزاداری حسینی با رعایت پروتکل‌ و استفاده بهینه از طراوت این ایام و با میدانداری ائمه جمعه بارقه‌های امید را زنده نگه داشت و محوریت مسجد را دوباره احیا کرد.

وی گفت: حضور داوطلبانه طلاب در ساماندهی امور شرعی و متوفیان کرونایی جلوه‌های ماندگار از مجاهدت مومنانه فرزندان ملت در لباس روحانیت را به نمایش گذاشت.

آل‌هاشم ابراز کرد: ای رهبر فاطمی سرشت ما هم طبق تاکیدات شما یقین داریم که گره زدن سرنوشت به رابطه با کدخدایان و چشم و امید به رفع تحریم‌ها مایه خسران است.

وی بیان داشت: استان آذربایجان‌شرقی علاوه بر رفع موانع تولید و استفاده از ظرفیت استراتژیک و فعال‌سازی صادرات و واردات گامی برای رفع تحریم‌ها برداشته‌ است و جایگاه دیرین و والای تبریز قهرمان در اقتصاد را پیشتاز کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اتفاقات آذربایجان و قره‌باغ اشاره کرد و گفت: در این اتفاق به تاسی از فرمان صریح شما نمایندگان حضرت عالی در چهار استان آذربایجان‌شرقی، غربی و اردبیل و زنجان به عنوان سربازان جبهه دیپلماسی به میدان آمده و موضع شما را به مردم تبیین کردند که بازتاب گسترده در کشور و جمهوری آذربایجان داشت.

وی متذکر شد: این طلبه حقیر با کمترین فاصله از خاتمه جنگ قره‌باغ در بازدید از مناطق مرزی ایران با این کشورها، شانه‌های مرزبانان را به عنوان حصول ملت بوسیدم.

تبیین دانشنامه حاج قاسم سلیمانی برای نخستین بار در کشور

امام جمعه تبریز یادآور شد: به پاس شهادت سردار سلیمانی مجموع نفیسی با عنوان دانشنامه حاج قاسم سلیمانی به همت سپاه عاشورا برای اولین بار در کشور در این استان تبیین شد.

وی خاطرنشان کرد: ای امین امام و امام امین، پیشرفت ایجاد شده ما محصول وفاق، هماهنگی و همدلی کم‌نظیر استان و برقراری روابط صمیمانه مسوولان و نمایندگان و مردم است.

آل‌هاشم گفت: عهد دوباره می‌بندیم که بی‌واهمه تا پای جان، تیغ فتوت خود را برای حراست از کیان و ناموس ایران و اسلام عزیز به میثاق خون صیقل داده‌ایم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار