مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری، شناسایی، رصد و حل و فصل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی را با هدف صیانت از نیروی کار و تداوم تولید و حفظ حیات اقتصادی و تثبیت و توسعه اشتغال دنبال می‌کند.
کد خبر: ۹۴۱۷۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹ 18 February 2021
اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری، شناسایی، رصد و حل و فصل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی را با هدف صیانت از نیروی کار و تداوم تولید و حفظ حیات اقتصادی و تثبیت و توسعه اشتغال دنبال می‌کند.

به گزارش تابناک همدان به نقل از  روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت متبوع در استان باحضور  مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و  مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان به همراه اعضای شورا در محل سالن جلسات اداره کل برگزار شد.

مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: صیانت از نیروی کار فقط در رسیدگی‌های حقوقی به دادخواست‌های قانونی کارگران و نیروی کار خلاصه نمی‌شود، بلکه گره گشایی از مشکلات اقتصادی بنگاه‌های مشکلدار در اولویت خواسته‌های کارگران است چرا که با حل مشکلات بنگاه‌ها، کارگران به خواسته‌های قانونی و حقوقی خود دست پیدا می‌کنند.

کریم یاوری گفت: حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی در مرحله اول به عهده کارفرمایان، مالکان، سهامداران و مدیران مسئول بنگاه‌ها است و در مرحله دوم وزارتخانه‌ها و سازمان‌های صادر کننده مجوز تأسیس و پروانه بهره برداری می‌بایست مسئولان بنگاه‌های اقتصادی مشکلدار را در حل مشکلات یاری نمایند و در مرحله سوم، بانک‌های پرداخت کننده تسهیلات و مشارکت کننده در ایجاد و احداث بنگاه‌ها در حل مشکلات بایستی سهیم باشند و کارفرمایان را در این زمینه یاری کنند و نهایتاً کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید می‌بایستی تمهیدات لازم برای حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مشکلدار را اتخاذ کنند.
وی افزود: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در جلسات کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور برای صیانت از نیروی کار، حفظ و تثبیت و توسعه اشتغال کارگران حضوری موثر و فعال دارد.

این مقام مسئول گفت: در شرایط تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مشکلدار با همراهی و همکاری و همدلی کارگران و کارفرمایان تقلیل می‌یابد.

کریم یاوری گفت: در استان همدان با همت استاندار و مسئولان و اعضاء کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در شصت و پنج جلسه کارگروه، مشکلات به حداقل ممکن کاهش پیدا نموده و استان همدان با حدود ده بنگاه اقتصادی مشکلدار در زمره کمترین بنگاه‌های مشکلدار اقتصادی استان‌های کشور است.  
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار