افزایش تعداد مبتلایان و بستری شدگان بیماران کرونایی در مراکز درمانی استان اصفهان نگران کننده است.
کد خبر: ۹۴۲۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳ 20 February 2021
معاون درمان دانشکاه علوم پزشکی اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ورودی بیماران بیشتر در گروه‌های سنی پایین با علائم جدید کرونا است.
بهروز کلیدری، شرایط کنونی را همچون تیرماه و با افزایش بتدریج بیماران سرپایی کرونا دانست و افزود: اکنون تشخیص روزانه بیماران سرپایی به ۴۰۰نفر و تعداد بیماران بستری کرونا هم از ۳۰۰ بیمار در یک ماه پیش به ۵۰۰ بیمار کرونایی رسیده است.
وی از عادی انگاری مردم و تنوع در مدل‌های بیماری ابراز نگرانی کرد و گفت: دراین شرایط سخت، نوع کرونای موتاسیون انگلیسی هم به این داستان دامن زده است.
بهرروز کلیدری، باتوجه به سرعت گیری در ابتلای موتاسیون جدید به میزان ۷۰ درصد در مقایسه با قبل بر سخت گیری در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تاکید کرد.
وی گفت: در ۱۲ ماه گذشته حدود چهار هزار و ۳۰۰ بیمار کمتر از ۱۸ سال بستری شدند و ۷۰ هزار فرد بالای ۱۸ سال و ۷۳۰ مادر باردار دراین مدت دراستان به کرونا مبتلا شدند.
وی تعداد بیماران قطعی ومشکوک به کرونای فوت شده را در این مدت در استان هشت هزارو ۷۰۰ نفر بیان کرد و افزود: از لحاظ توان تشخیصی آزمایشگاه‌های مختلف این استان وارد چرخه شدند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:در ۴۲۰ هزار آزمایش از مراجعه کنندگان این استان به مراکز درمانی و آزمایشگاه ها، تست ۱۵۱ هزار نفر مثبت بود و همچنین از پایان آذر و دی شرایط بهتر شد و تعداد بیماران بستری که به دوهزارو ۲۰۰ نفر رسیده بود در دی به ۴۰۰ بیمار بستری رسید.
بهروز کلیدری در خصوص ارسال محموله جدید واکسن کرونا هم گفت: ۱۰۰ هزار دز واکسن هم این هفته بین استان‌ها توزیع و پیش بینی می‌شود با افزایش تعداد واکسن علاوه بر کادر درمان به افراد پرخطر هم تزریق می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار