‏‎نماینده آباده، در مجلس شواری اسلامی گفت: امکان ورود خودروهای خارجی از مناطق آزاد، فراهم شده است که در این زمینه درآمد 17 هزار میلیارد تومانی برای دولت حاصل می شود همچنین جهت تأمین گاز مصرفی صنایع و حمایت از تولید میزان 10 هزار میلیارد تومان درآمد دولت تعدیل یافته است.
کد خبر: ۹۴۲۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 20 February 2021
به گزارش تابناک فارس: رحیم زارع در تشریح نشست کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400، گفت:در چند روز اخیر کمیسیون تلفیق به بررسی اصلاحیه بودجه دولت پرداخته است در مجلس تلاش می شود بودجه تا پایان سال به دولت ابلاغ شود.
 
زارع افزود:امروز موادی از لایحه مانند افزایش حقوق دولتی معادن از 8 هزار میلیارد تومان به 10 هزار میلیارد تومان مصوب شد.
 
‏‎او ادامه داد: رشد درآمد ورودی گمرک و سایر کالاها افزایش حدود 20 هزار میلیارد تومانی داشته است البته تعرفه ورودی گمرگ برای حمایت از تولید از 4 درصد به 2 درصد تعدیل شده همچنین 3 هزار میلیارد تومان مالیات اشخاص حقوقی غیردولتی نیز کاهش یافته است.
 
‏‎سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه در رابطه با هدفمندی یارانه‌ها گفت: از آنجا که ادامه اختصاص ارز 4200 تومانی به درخواست دولت صورت گرفته ، بنابراین منابعی که برای افزایش میزان یارانه نقدی به مردم در نظر گرفته شده بود کاهش یافته است و تا این لحظه کمیسیون تلفیق برای پرداخت یارانه نقدی همان پیشنهاد دولت را مبنا قرار داده است.
 
‏‎او همچنین از شناسایی منابع پایدار برای دولت خبر داد و گفت: این منابع پایدار به سمت محرومیت‌زدایی از استان‌های مختلف همچون لرستان، سیستان و دیگر مناطق محروم کشور در حوزه‌هایی مانند اشتغال، صنعت، کشاورزی، مسکن، گردشگری، فناوری هزینه می‌شود. همچنین حوزه‌هایی مانند مبارزه با فقر مطلق، ایجاد اشتغال‌ کوچک و متوسط، حمایت از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و دستگاه‌هایی که در بودجه پیشنهادی دولت سهم خود را دریافت نکرده‌اند مانند حوزه زندان‌ها و حوزه‌هایی مانند کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و ... از این منابع برخوردار می‌شوند، درواقع منابع شناسایی شده به سمت موارد فوق سوق داده خواهند شد
 
زارع گفت: مصوبات دیگر کمیسیون تلفیق درباره رد دیون دولت به تامین اجتماعی، متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری لشکری، تامین اجتماعی و اعضای هیئت علمی و اجرای قانون جامع حمایت از معلولان است که منابع آن از طریق فروش سهام دولتی، طرح‌های عمرانی، سهام شرکت‌های دولتی، حق الامتیازها، حقوق مالکانه- که پیشنهاد دولت ۱۲۵ هزار میلیارد تومان بود، اما در مصوبه کمیسیون تلفیق به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت- اجرایی می شود.
 
او با بیان اینکه از روز گذشته ردیف های لایحه بودجه که به توافق با دولت نیاز داشت، مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: پس از بررسی ها، منابع دولت از طریق مالیات بر ارزش  و موضوع ورود خودروهای خارجی از مناطق آزاد افزایش داده شد.
برچسب ها: خودرو ، بودجه ، مناطق آزاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار