معاون اجتماعی پلیس فتا نیروی انتظامی درباره کلاهبرداری با عنوان «کمک به زلزله زدگان» همزمان با وقوع زمین لرزه در استان کهگیلویه و بویر احمد هشدار داد.
کد خبر: ۹۴۲۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵ 21 February 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سرهنگ رامین پاشایی توضیح داد: با توجه به حادثه زلزله در شهرستان سی‌سخت استان کهگیلویه وبویراحمد، شاهد هستیم برخی افراد سودجو تحت عنوان کمک به مردم زلزله زده در فضای سایبر و شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی از شهروندان خواست فریب این تبلیغات را نخورند و برای کمک به زلزله زدگان از طریق نهاد‌های قانونی که از سوی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های معتبر اعلام می‌شود، اقدام کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا افزود: با تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضایی ادوار گذشته در خصوص جمع‌آوری کمک‌های مردمی در فضای مجازی و اشخاصی که در این خصوص فعالیت کرده‌اند و سایر تجربیات ثبت شده، متأسفانه شاهد این موضوع هستیم که مجرمان سایبری با سوء استفاده از موقعیت ایجاد شده با تحریک اذهان عمومی و بعضاً سوء‌استفاده از نام، اعتبار و شهرت افراد مشهور و نامی کشور و تحت عنوان جمع‌آوری کمک‌های مردمی به منظور یاری رساندن به آسیب‌دیدگان از طعمه‌های خود کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: بر اساس تحقیقات صورت گرفته در فضای مجازی تاکنون چندین نفر با راه‌اندازی کانال اقدام به کلاهبرداری از هموطنان با این شیوه می‌کردند که شناسایی و بازداشت شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار