در هر زمان و هر کجا با میز خدمت آبفا
مراجعات حضوری ارباب رجوع به ادارات آبفا استان اصفهان از شنبه دوم اسفندماه 99 در سطح استان به حداقل ممکن رسیده و خدمات 23 گانه آبفا از طریق درگاههای غیر حضوری ارائه می گردد.
کد خبر: ۹۴۲۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸ 21 February 2021

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آبفا استان اصفهان گفت: تا اطلاع ثانوی میز خدمت در مرکز منطقه فعال بوده و صرفا مراجعات مربوط به تقسیط و تحویل چک ، ارائه مجوزها و معدود موارد دیگری که کماکان نیاز به مراجعه حضوری دارد ، ارائه می گردد.
محسن صالح افزود:به عنوان مثال واگذاری انشعاب به صورت نقد و اقساط همچنان نیاز به مراجعه حضوری مشترکان جهت تحویل برگ چک دارد و براین اساس ترتیبی اتخاذ گردیدهتا روند تحویل چک توسط متقاضی یا مشترک در قالب فرم درخواست تقسیط به واحد مشترکین در کوتاه ترین زمان ممکن انجام گیرد.
وی ادامه داد: واگذاری انشعاب نیاز به دریافت مجوزهای قانونی از سازمان های ذی ربط از جمله شهرداری ،بخشداری ، جهاد کشاورزی و .غیرهدارد و لازم است جهت تسهیل در امور و عدم مراجعه حضوری مشترکین به ادارات، گردش این مکاتبات حتی‌الامکان از درگاه خدمات دولت الکترونیک انجام شده و ارسال درخواست و دریافت پاسخ از این روش صورت پذیرد..
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آبفا استان اصفهان عنوان کرد: مسئولین امور مشترکین بالاخص در مناطقی که دارای نواحی شهری و روستایی با پراکندگی بالا هستند تعاملات بیشتری با دفاتر پیشخوان داشته و با برگزاری جلساتی روش های جدید ارائه خدمت را با پرسنل این دفاتر مرور و راهکارهای عملیاتی را توافق می نمایند.
صالح با اشاره به نصب اپلیکیشن همراه آبفا برای مشترکین عنوان کرد: باید این امکان فراهم شود که اپلیکیشن همراه آبفا به مراجعین حضوری معرفی و لینک دانلود آن همزمان برای آنها پیامک شود و پس از نصب آن روی گوشی موبایل ارباب رجوع، مراحل درخواست با کمک همکار مربوطه از آن طریق پیگیری گردد.
وی به چکونگی ارائه خدمات شرکت به صورت غیر حضوری اشاره کرد و گفت: هم اکنون برای ۲۲ خدمت از خدمات ۲۳ گانه بجز فروش آب تانکری همه شرایط مهیا است و بستر ارائه خدمات به صورت غیر حضوری انجام می شود.
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آبفا استان اصفهان اظهار داشت: باتوجه به بررسی های انجام شده، بخش زیادی از مراجعات حضوری مشترکین ناشی از نداشتن شناسه قبض بوده است. لذا باید ساز و کار لازم برای در اختیار گذاشتن شناسه قبض مشترکینی که بدین منظور مراجعه کرده یا تلفنی تماس می گیرند در منطقه فراهم شود.
وی به راههای ارئه خدمات به روش غیر حضوری پرداخت و بیان داشت: هم‌اکنون مشترکان می‌توانند با تماس با شماره ۱۵۲۲ و شماره‌گیری کلید ۵، شماره کنتور خود را اعلام کنند و سپس رقم آب‌بها محاسبه و به‌وسیله پیامک به مشترک اعلام می‌شود؛ همچنین به منظور رضایت مشترکان، روش دیگر، ارسال پیامکی شماره کنتور برای کنتورنویس است که در این روش، شماره همراه کنتورنویس هر محدوده برای مشترکان پیامک می گردد. در این روش، مشترکان به‌وسیله تلفن همراه خود طبق الگوی: * شناسه قبض # شماره رقم کنتور را به شماره ۳۰۰۰۰۱۵۲۲ پیامک می‌کنند.
روش دیگری که در حال راه‌اندازی است، ورود به پرتال شرکت به آدرس www.abfaesfahan.ir و ثبت شماره کنتور در لینک تعیین شده است.
صالح افرود: تمام تلاش ما در شرایط اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا حفظ سلامت عموم شهروندان عزیز و همکاران تلاشگرمان است و اولویت را تا حدامکان بر اجرای اقدامات از طرق مختلف با هدف پیشگیری از گسترش این ویروس قرار داده‌ایم. همچنین نسخه اندرویدی خدمات همراه آبفای استان اصفهان هم‌اکنون به‌طور رایگان از فروشگاه‌های اینترنتی کافه بازار، ایران اپس و مایکت قابل دریافت و نصب روی تلفن‌های همراه است.
وی ادامه داد: مشترکان می توانند با استفاده از کد دستوری #۱۵۱۵۲۲۶۶۵۵ اقدام به ثبت شماره کنتور واحد مسکونی خود کنند. گفتنی است استفاده از کدهای دستوری نیازمند نصب هیچ نرم‌افزاری نیست و مشترکان می‌توانند با گرفتن کد دستوری یاد شده با تلفن همراه خود، خدمات غیرحضوری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان را دریافت کنند .
وی به خدمات 23گانه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان که از طریق سامانه 1522 ارائه می شوند را به شرح ذیل عنوان کرد: واگذاری انشعاب آب، واگذاری انشعاب فاضلاب، تغییر کاربری انشعاب آب، پاسخ به استعلام مالکیت انشعاب آب، تغییر مشخصات مشترکین آب و فاضلاب، تغییرتعداد واحد مسکونی مشترکین آب و فاضلاب، تغییر ظرفیت قراردادی انشعاب آب، تغییر قطر انشعاب آب، تفکیک کنتور آب، تغییر مکان کنتور آب، آزمایش کنتور آب، تعویض کنتور آب، نصب سیفون اضافی فاضلاب، قطع موقت و وصل انشعاب آب، جمع آوری یا ادغام انشعاب آب، تسویه حساب بدهی مشترکین آب و فاضلاب، درخواست بررسی صورت حساب مشترکین آب و فاضلاب، اعلام کارکرد کنتور آب، مشاهده سوابق صورتحساب های و پرداختی های مشترکین آب و فاضلاب، فروش آب تانکری، پاسخگویی به شکایات مرتبط با آب و فاضلاب، رسیدگی به پیشنهادات حوزه آب و فاضلاب، درخواست لوازم کاهنده مصرف آب .
لازم به یادآوری است: سامانه خدمات غیرحضوری 1522 در سال 1395 به طور رسمی افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت. این سامانه با هدف تمرکز و ارائه خدمات غیر حضوری از طریق تلفن ثابت و همراه برنامه ریزی شده و هدف آن حذف مراجعه شهروندان به ادارات آبفا و ارائه خدمات فروش و پس از فروش به صورت تلفنی به مشترکین بوده است. در حال حاضر خدمات 23 گانه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در تمام ساعات شبانه روز در 98 شهر و حدود 1000 روستا، از طریق تماس با شماره تلفن چهار رقمی 1522 و انتخاب 9 کلید و 17 زیر کلید به متقاضیان و مشترکین ارائه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار