رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان این که مدیریت شهری چیزی برای پنهان کردن از مردم ندارد اظهار کرد: انتظار داریم خدمات شبانه روزی شهرداری با بیش از 370 وظیفه و مسؤولیت مشخص در کنار برخی اشکالات دیده شود.
کد خبر: ۹۴۲۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴ 22 February 2021

به گزارش تابناک قم، عبدالله جلالی امروز و در ابتدای یکصد و هشتاد و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با تبریک سالروز میلاد امام جواد الائمه (ع) ضمن تشکر از امام جمعه قم برای اعلام جمع آوری گِیت بازرسی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در خیابان ارم خاطر نشان کرد: تردیدی نیست که خیابان ها متعلق به شهر و مردم است و امیدواریم با برداشته شدن این گیت بتوان ساماندهی این خیابان را برای آرام سازی شارع و پیاده راه سازی از سر گرفت.

وی با ابراز تأسف از اتفاق تلخ روزهای اخیر در باغ پرندگان تصریح کرد: به هر حال هر فعالیت و پروژه ای با رعایت همه اصول و ضوابط ممکن است با خطر و حادثه طبیعی یا غیرطبیعی همراه باشد، ضمن آن که موضوع آنفلوآنزای پرندگان همانند خطرات و بیماری های مربوط به دام ها موضوع جدیدی نیست و بارها اتفاق افتاده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: در باغ پرندگان قم و بر اساس اطلاعات و شناخت ما، تلاش شده تا تمام اصول و موارد علمی در نگهداری از پرندگان با اخذ مجوزهای لازم و حضور دامپزشک مستقر رعایت شود.

جلالی ادامه داد: البته مجددا اعلام می کنیم که از دست دادن حدود 680 پرنده در باغ پرندگان واقعا ناراحت کننده است، چراکه هر انسانی حتی از شکسته شدن بال یک پرنده نیز متأثر می شود.

وی با تأکید بر اینکه شهر نیاز به اماکن تفریحی دارد و ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان برای مدیریت شهری به عنوان یک اصل تلقی می شود یادآور شد: همان گونه که نهال و درخت هم ممکن است دچار آفت شود و نمی توانیم بگوییم نیازی به نهال و درخت نداریم، در مورد مکان های تفریحی مانند باغ پرندگان باید گفت که ضرورت توجه مدیریت شهری به همه نیازهای شهر یک اصل مهم و غیرقابل انکار است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر این که محور شهر مقدس قم، حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران است اذعان کرد: البته باید توجه داشت که قم به اماکن تفریحی هم نیاز دارد.

جلالی با بیان این که هر اقدامی می تواند اشکالاتی داشته باشد و هیچ کاری بدون مشکل نیست گفت: نکته ای که باید در نظر گرفته شود این است که محاسن و معایب هر کاری با هم دیده شود.

وی با ابراز اطمینان از متفاوت بودن سلیقه شهروندان و این که مدیریت شهری باید برای همه سلیقه ها برنامه داشته باشد بیان کرد: مردم بدانند که شهرداری بیش از 370 وظیفه و مسؤولیت را انجام می دهد و از این رو اظهارنظرها و قضاوت های از عملکرد مدیریت شهری و شهرداری باید منصفانه و بر مبنای حقوقی و علمی باشد و حق و حقیقت را دنبال کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم همچنین با ابراز امیدواری از این که آمارهای مربوط به مدیریت شهری دقیق و مطابق با واقع ارائه شود گفت: البته مدیریت شهری چیزی برای پنهان کردن ندارد، ضمن آن که انتظار داریم خدمات شبانه روزی مجموعه شهرداری هم در کنار برخی اشکالات موجود دیده شود.

جلالی در پایان سخنان خود بر لزوم شفاف سازی در مورد همه پروژه های شهری برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی تأکید و بیان کرد: امید است که با همت و همیاری همه مسؤولان استان و پس از انجام همه اقدامات لازم در باغ پرندگان، این مجموعه مجددا إحیاء و بازگشایی شود.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار