رییس کل دادگستری ایلام گفت: ۹۶ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان با صدور حکم قضایی به بیت المال بازگردانده شد.
کد خبر: ۹۴۲۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 23 February 2021

 به گزارش تابناک ایلام؛علی دهقانی بیان داشت: استان ایلام در بحث حفظ حقوق بیت المال و انفال عملکرد قابل قبولی داشته و در سال جدید نیز مجموعه تلاش ها و زحمات اعضاء این شورا تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه خواهد داشت.

وی صیانت از اراضی ملی و حفاظت از منابع طبیعی را از ماموریت های مهم سند تحول قضایی در زمینه احیای حقوق عامه و گسترش عدالت خواند و افزود: مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر مقابله با تصرف اراضی ملی و انفال و حفاظت از بیت المال، برخورد با متصرفان اراضی ملی و منابع طبیعی را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار داده ایم.

رییس کل دادگستری ایلام تاکید کرد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل اجرایی شورای حفظ حقوق بیت ‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی کشور از سوی ریاست قوه قضائیه در شهریورماه امسال و در راستای حفاظت از اراضی ملی و دولتی و منابع طبیعی کشور و حفظ کاربری اراضی کشاورزی و حمایت از حقوق عمومی و پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی و منابع طبیعی، شعب ویژه ای در دادگاه های بدوی و تجدیدنظر استان مشخص شده است.

دهقانی با تاکید بر لزوم هوشیاری بیش تر دستگاه های ذیربط در حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی، یادآور شد: انتظار داریم کلیه دستگاه های مسئول در راستای تکالیف قانونی خود نظارت هایشان را تشدید کنند تا از هرگونه تصرف در این اراضی جلوگیری به عمل آید.

وی افزود: آحاد مردم باید خود را در حفاظت از بیت المال مسئول دانسته و در صورت مشاهده تخلف مراتب را به مراجع قانونی گزارش کنند.

رییس کل دادگستری استان ایلام بیان داشت: پرونده های مربوط به دست اندازی به اراضی ملی و دولتی در مراجع قضایی استان به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفته و متخلفان برابر قانون و مقررات تحت تعقیب قرار می‌گیرند و با قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز، اراضی ملی که متعلق به عموم است به بیت المال اعاده خواهد شد./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار