معاون قضایی رئیس کل دادگستری کردستان گفت: رضایت ولی دم یک پرونده قتل پس از ۴۲ سال کسب شد وقاتل از چوبه دار رهایی یافت.
کد خبر: ۹۴۳۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳ 23 February 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان کردستان، بهادر اسدی معاون قضایی رئیس کل دادگستری کردستان گفت:در سال ۱۳۵۸ بر اثر نزاع در باغ خانوادگی یک مورد قتل عمد با سلاح گرم اتفاق می‌افتد که قاتل از صحنه جرم متواری می‌شود.

او افزود: قاتل پس از ۳۳ سال در سال ۱۳۹۳ دستگیر و تحویل مراجع قضایی می‌شود که پس از طی مراحل دادرسی منجر به صدور حکم نهایی و قصاص برای او شد.

اسدی اضافه کرد: با ارجاع دادستان، پرونده به شعبه ویژه زندان شورا‌های حل اختلاف شهرستان سنندج برای صلح و سازش ارجاع می‌شود که با تلاش مجدانه اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده‌های اولیای دم در نهایت پس از ۴۲ سال پرونده با رضایت مختومه شد.

معاون قضایی رییس کل دادگستری کردستان در امور شورا‌های حل اختلاف یادآور شد: با کمک خداوند متعال در سال جاری این پرونده سیزدهمین پرونده قتلی بود که با تلاش اعضای شورا‌های حل اختلاف با صلح و سازش ختم به خیر شد.

اسدی با بیان اینکه شورا‌های حل اختلاف یک فرصت کم نظیر برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم ماست که باید از ظرفیت این نهاد مردمی نهایت استفاده و بهره وری بعمل آید.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کردستان با اشاره به اینکه ورود ریش سفیدان و معتمدان به پرونده‌های صلح و سازش علاوه بر کاهش مراجعات مانع دعوا و اختلاف در سطح جامعه نیز می‌شوند، گفت: شورا‌های حل اختلاف رسالت ارزشمندی را انجام می‌دهند و آن تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری است که این اقدام در نزد خداوند متعال اجر فراوانی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار