در آستانه میلاد حضرت علی(ع) و روز پدر در چهارمین مرحله نهضت آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد استان کرمان ۲۰ زندانی به آغوش خانواده بازگشتند.
کد خبر: ۹۴۳۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ 23 February 2021

 

آیین آزادسازی 20 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان کرمان صبح امروز و در آستانه 13رجب میلاد با سعادت حضرت علی (ع) و روز پدر با حضور یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان، یوسف ارجونی رئیس سازمان بسیج مداحان کشور، سرهنگ پاداش جانشین فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان در بسیج اقشار و اعضاء هیئت امنای ستاد دیه و جمعی از مسئولان استان در بیت الزهرای حاج قاسم برگزار شد.

یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان در این آیین با بیان اینکه مردم ما در انجام اقدامات خیرخواهانه همکاری بسیار خوبی دارند اظهار داشت: آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد یکی از این کارهای خیر است که مردم کرمان به‌خوبی در آن همکاری می‌کنند و جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به اینکه کرمان جزو استان‌های برتر در زمینه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد است گفت: امروز چهارمین مرحله این نهضت در استان کرمان برگزار می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه به هر حال شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه باعث شده فردی گرفتار زندان شود افزود: از طرف دیگر خانواده‌ای چشم انتظار پدر خانواده است و هزاران مشکل و آسیبی که خانواده این فرد را تهدید می‌کند گریبان‌گیر این خانواده‌ها می‌شود.

در این آیین سیدحجت‌الله موسوی‌قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان با تبریک ایام ماه رجب و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: چهارمین مرحله نهضت آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد امروز انجام می‌شود.

وی با عنوان اینکه در سه مرحله گذشته تعداد زیادی از زندانیان جرائم غیرعمد استان آزاد و به آغوش خانواده‌های خود برگشتند گفت: در این مرحله با کمک بسیج مداحان حدود 300 میلیون تومان مادحین و ذاکران اهل‌بیت(ع) برای آزادسازی زندانیان در این مرحله کمک کرده‌اند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه امروز 20 نفر مددجوی واجد شرایط استان کرمان آزاد می‌شوند افزود: بعد از تحقیق و بررسی و شناسایی زندانیان در زندان‌های استان امر آزادسازی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه 15 میلیارد و 423 میلیون تومان بدهی این زندانیان بود که با همکاری مداحان بیش از 14 میلیارد تومان رضایت شکات اخذ شده است ادامه داد: با کمک ستاد دیه استان کرمان مصوب شد 581 میلیون تومان هم ستاد دیه استان به این امر کمک کند و در مجموع با جمع‌آوری این مبالغ امروز 20 نفر از زندانیان سراسر استان آزاد می‌شوند.

موسوی‌قوام با اشاره به اینکه از ابتدای امسال 314 مددجوی واجد شرایط از زندان‌های استان آزاد شدند که ستاد دیه 14 میلیارد تومان برای آزادی آنها هزینه کرده است گفت: 288 نفر از محل کمک خیرین آزاد شدند.

وی با بیان اینکه 8 میلیارد و 700 میلیون تومان خیرین در استان کرمان از ابتدای امسال برای آزادی زندانیان کمک کردند افزود: 167 نفر مددجوی واحد شرایط محکومین مالی در زندان‌ها داریم که نیازمند کمک خیرین هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار