مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی، گفت: استان 135 هزار نفر بیکار دارد که حدود 46 درصد از آنان را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۴۳۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹ 23 February 2021

به گزارش تابناک تبریز، حسین فتحی امروز در جلسه مشترک کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری و رونق تولید استان به آمار بیکاری در استان اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارش مرکز ملی آمار ایران، آذربایجان‌شرقی 135 هزار نفر بیکار دارد که حدود 46 درصد از آنان را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

 

وی افزود: نرخ بیکاری استان، 8.4 دهم درصد است که در مقایسه با آمار متوسط کشوری، یک درصد بهتر است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه راه درمان رکود اقتصادی کشور کارآفرینی است، یادآور شد: کارآفرینی یکی از محورهای اصلی رشد و توسعه در هر منطقه است که باعث می‌شود، خدمات و سیاست‌های کشور به صورت خلاقانه و نوآورانه باشد.

 

فتحی ادامه داد: عامل کلیدی توسعه اقتصادی، حمایت از کارآفرینان است؛ چرا که کارآفرینی باعث می‌شوند تا راهکارهای جدید برای حل مشکلات کشور ارائه شده و نوآوری و خلاقیت در صنعت و تولید نیز ایجاد می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: منحنی چرخه عمر یک کسب و کار از زمان ایجاد آن تا زمان انحلال، مستلزم نوآوری و خلاقیت است تا بتواند ضمن رقابت در بازار به سمت بازاریابی نوین نیز حرکت کند.

 

آذربایجان‌شرقی کمترین تعدیل نیرو در اثر کرونا

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه استان کمترین آمار تعدیل نیرو در اثر کرونا را دارد، گفت: البته حمایت‌های دولتی و تعصب خاص کارآفرینان برای حفظ نیروها منجر شده است تا کمترین میزان تعدیل نیرو را داشته باشیم.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :