مدیر عامل جمعیت هلال احمر اصفهان آخرین وضعیت امدادرسانی در محدوده زلزله سی‌سخت استان کهکیلویه و بویراحمد و پادنای سمیرم را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۴۳۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵ 24 February 2021

علی محمد هاشمی در خصوص وضعیت امدادرسانی به زلزله‌زدگان سی‌سخت، اظهار کرد: در محدوده زلزله‌زده سی‌سخت چهار تیم امدادی جمعیت هلال‌احمر اصفهان در زمینه اسکان و تغذیه اضطراری فعالیت می‌کنند و در حال حاضر توزیع اقلام امدادی روزانه را بر عهده دارند و در مناطق کم برخوردار و دارای مشکل امدادرسانی‌ها به طور مداوم انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در فاز نخست تیم‌هایی از شهرستان‌های شهرضا، دهاقان و مبارکه به منطقه زلزله زده سی‌سخت اعزام شدند، در حال حاضر چهار تیم از شهرستان‌های نجف‌آباد، تیران و کرون، فلاورجان و لنجان در منطقه در حال امدادرسانی به مردم شهرستان دنا هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان، تصریح کرد: در شرایط فعلی چهار تیم در حال توزیع بسته‌های غذایی، چادر و پتو در محدوده زلزله سی‌سخت هستند و تاکنون ۲۰۰ تخته چادر به منطقه زلزله زده سی‌سخت ارسال شده است.

هاشمی با تاکید بر اینکه در منطقه شرایط کامل برای حمایت روانی فراهم نشده است، گفت: با توجه به شرایط موجود هنوز حمایت روانی از اهالی سی‌سخت شروع نشده است و برنامه‌ریزی برای اعزام تیم‌ها جهت حمایت‌های روانی را در دستور کار داریم.

وی خاطرنشان کرد: تغذیه و اسکان اضطراری از وظایف جمعیت هلال‌احمر اصفهان است، مرحله بعدی برای جبران خسارت‌ها برای منازل اهالی زلزله‌زده بر عهده بنیاد مسکن است و ارزیابی‌ها در حال انجام است تا بر اساس دستورالعمل‌ها اقدامات لازم بشود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان، اظهار کرد: هنگامی که زلزله سی‌سخت اتفاق افتاد، جمعیت هلال‌احمر اصفهان آمادگی خود را برای امدادرسانی به حادثه دیده‌ها اعلام کرد و سه تیم امدادی در همان ساعت‌های اول به منطقه اعزام شدند و زیر نظر استان کهکیلویه و بویراحمد ارائه خدمات را شروع کردند، چادر و نایلون درخواست شده به منطقه زلزله زده به وسیله تیم امدادی هلال‌احمر اصفهان ارسال شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار