مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: ساختمان‌هایی که از سال ۹۲ به بعد ساخته‌شده نظارت کامل داشتیم و داریم و هیچ مجوزی برای ساختمان‌های بلندمرتبه از سه سقف به بالا بدون رعایت مقررات ایمنی مدنظر آتش‌نشانی داده نشده است.
کد خبر: ۹۴۳۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲ 25 February 2021

به گزارش تابناک قم، عباس جعفری با اشاره به نظارت‌ها برای ایمنی ساختمان‌های بلندمرتبه در قم، اظهار کرد: در سال‌های گذشته ساختمان‌های بلند و بیشتر از دوطبقه به‌ندرت در قم وجود داشت اما با توجه به بحث‌های رشد قیمت مسکن، افزایش جمعیت و مهاجرپذیری استان، برای کنترل قیمت زمین بحث بلندمرتبه‌سازی رشد چشمگیری پیدا کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با بیان اینکه شهرها به سمت بلندمرتبه‌سازی گرایش پیداکرده است، ابراز کرد: براساس آخرین آمار و اطلاعات موجود، قم چهارمین شهر بلند کشور در بلندمرتبه‌سازی است که این می‌طلبد اقدامات اصولی در این رابطه انجام شود.

جعفری ادامه داد: براساس دغدغه‌ای که در بحث ایمنی این ساختمان‌ها، وجود داشت، سازمان از سال ۹۲ مجوزهایی را اخذ کرد تا بتواند در ۶ حوزه، نظارت داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری‌های مناطق مکلف شدند در هنگام صدور پروانه و حتی صدور عدم خلاف پایان کار، از سازمان آتش‌نشانی مجوز بگیرند، تصریح کرد: ما نسبت ‌به ساختمان‌هایی که از سال ۹۲ به بعد ساخته‌شده نظارت کامل داشتیم و داریم و هیچ مجوزی برای ساختمان‌های بلندمرتبه از سه سقف به بالا بدون رعایت مقررات ایمنی مدنظر آتش‌نشانی داده نشده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به اهمیت بازدیدهای دوره‌ای برای نظارت بر سیستم‌های ایمنی تعبیه‌شده در این ساختمان‌ها یادآور شد: تاکنون بیش از ۱۶۰۰ مورد بازدید مجدد از ساختمان‌های بلندمرتبه در قم صورت گرفته است که این آمار غیر از بحث بازدیدهای اولیه و صدور مجوز و ارائه دستورالعمل‌ها است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار