معاون راهداری قم:
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم گفت: طی عملیات اخیر برف‌روبی و نمک‌پاشی، افزون بر ۲۵۰ تُن مخلوط ماسه و نمک در سطح محورهای برف‌گیر این استان پاشیده شد.
کد خبر: ۹۴۳۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹ 25 February 2021

به گزارش تابناک قم، اکبر نوروز پور اظهار داشت: با وجود بارش فراگیر برف، تمامی محورهای استان قم باز و تردد به خوبی در آنان جریان دارد.

وی افزود: با توجه به گزارش های دریافتی از سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش برف، در روزهای اخیر، نسبت به استقرار گروه‌های راهداری زمستانی در هشت راهدارخانه و مراکز ادارات شهرستان قم اقدام شد.

وی در خصوص تعداد عوامل و ماشین آلات درگیر در عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی اخیر گفت: افزون بر ۸۰ تَن عوامل راهدار و ۵۵ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک راهداری، در عملیات راهداری زمستانی اخیر شرکت داشته‌اند.

وی یادآور شد: به دلیل احتمال تغییرات شدید جوی و افزایش شدت بارش‌ها، تعدادی از کارکنان اداره کل متبوع نیز، به صورت پشتیبان آماده فراخوان شده بودند.

نوروزپور اقدامات اولیه درباره مدیریت بارش‌ها در طول راه‌ها را مهم ارزیابی کرد و توضیح داد: برف‌روبی و پاشش به موقع مخلوط ماسه و نمک در پیک زمانی اولیه بارش‌ها، ضمن جلوگیری از نشست پرحجم برف از یخ‌زدگی سطوح جاده‌ای نیز ممانعت به عمل آورد.

وی تاکید کرد: بخش مهمی از عملیات راهداری زمستانی معطوف زمان پس از بند آمدن بارش‌ها و برودت هوا، در قالب اقدام‌های ریسه‌زنی و یخ‌زدایی سطوح جاده‌ای انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در عملیات ریسه زنی و یخ زدایی سطوح جاده ای با استفاده از ماشین آلات سنگینی همچون بولدزر، گریدر و کمپرسی‌های مکانیزه نسبت به تیغه‌زنی و نمک‌پاشی اقدام می‌شود.

وی گفت: با وجود همه‌گیری ویروس کرونا و ضرورت اجتناب از تشکیل اجتماعات در فضاهای بسته، حضور عوامل اجرایی در راهدارخانه با رعایت حداکثری شیوه‌نامه‌های بهداشتی میسور شده است.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم خاطرنشان کرد: از تمامی هموطنان درخواست می‌شود از سفرهای غیرضروری به جد پرهیز کنند و از به خطر انداختن جان خود، خانواده و دیگران اجتناب ورزند.

وی با بیان اینکه در مواقع بارش برف از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ جلوگیری می‌شود، عنوان کرد: رانندگان محترم پیش از سفر، نسبت به تجهیز خودرو به ملزومات زمستانی (زنجیرچرخ، مه‌شکن) اقدام و از سالم بودن خودرو، به خصوص سیستم گرمایشی آن، اطمینان حاصل کنند.

در حوزه راهداری استان قم یکهزار و ۸۰۰ کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یکهزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار