تیم تحقیقاتی دانشگاه کاشان با استفاده از فناوری دی اکسید کربن فوق بحرانی و امواج فراصوت، نانو ذرات داروی ضدسرطان را با موفقیت تولید کردند.
کد خبر: ۹۴۴۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵ 27 February 2021

داروی مذکور با استفاده از فناوری ابداعی سیال فوق بحرانی با استفاده از دستگاهی که دکتر غلامحسین صدیقیان ساخته و در ابعاد نانو تولید شده، در حامل‌های پلیمری آبدوست کپسوله شده که این دوخصوصیت، حلالیت دارو را تا حد قابل قبولی در آب افزایش داده و باعث افزایش اثربخشی دارو با مصرف دوز کم‌تر دارو می‌شود.
دکتر غلامحسین صدیقیان عضو هیات علمی دانشکده مهندسی دانشگاه کاشان از محققان این طرح با بیان اینکه این دارو دارای حلالیت بسیار پایینی در آب است. از اینرو فراهمی زیستی پایینی دارد گفت: امروزه یکی از مشکلات دارو‌های سنتزی آنست که دارای حلالیت کمی در بدن هستند و باید به نحوی حلالیت این گونه دارو‌ها افزایش یابد.
دکتر صدیقیان افزود : سانیتینیب مالات به عنوان یک داروی ضدسرطان، عملکرد خوبی در درمان سرطان کلیه از خود نشان داده.است  این دارو به طور گسترده‌ای برای بیماران مبتلا به بیماری متاستاتیک استفاده می‌شود و می‌تواند در درمان سرطان پیشرفته کبد و سیستم گوارش موثر واقع شود.
یکی از روش‌های جدید، بکارگیری فناوری‌های سبز با کمک سیال فوق بحرانی و همزمان امواج فراصوت است و این روش نوین، به نام این محقق در دنیا ثبت شده و در این پژوهش نیز دکتر صدیقیان از این فناوری برای تولید نانو ذرات ضدسرطان بهره برده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار