پایان حفاری طولانی‌ترین تونل راه‌آهن مبارکه به شهرکرد، بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به ۱۲ روستا، انتصاب اعضای ستاد انتخابات استان و کاهش ۱۵ تا ۱۸ درصدی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از مهم‌ترین سرخط های خبری چهارمحال و بختیاری در هفته نخست اسفند ۹۹ به شمار می‌روند.
کد خبر: ۹۴۴۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴ 27 February 2021

 

در این هفته نشست ستاد شورای زکات و اقامه نماز چهارمحال و بختیاری و قرارگاه عملیاتی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان برگزار شد و اعضای شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری به صورت همزمان در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه‌سازی کشور حضور یافتند.

حفاری طولانی‌ترین تونل راه‌آهن مبارکه به شهرکرد پایان یافت

علیرضا صلواتی، مجری طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد با بیان اینکه این طرح دارای ۱۵ تونل به طول بیش از پنج کیلومتر است، گفت: عملیات حفاری طولانی‌ترین تونل مسیر راه‌آهن مبارکه به شهرکرد به طول یک هزار و ۵۳۰ متر با استفاده از آخرین روش‌های روز دنیا انجام شد.

طرح آب‌رسانی به ۱۲ روستای چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری شد

احمدرضا محمدی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان به افتتاح این تعداد طرح همزمان با هفته چهل و دوم از پویش «هر هفته الف – ب – ایران» اشاره کرد و گفت: برای آب‌رسانی به این تعداد روستا هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است و با بهره‌برداری از آن‌ها، ۲۰ هزار نفر به جمعیت روستایی برخوردار از آب لوله‌کشی استان اضافه شد.

اعضای ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری منصوب شدند

اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری با صدور ابلاغ‌های جداگانه جعفر مردانی، سید سعید صالحی، لیلا محمدیان، افشین نیرومند، شهاب قائدی، اسماعیل غلامیان، حسنعلی ملک‌محمدی و عبدالرضا کریمی را به عنوان اعضای ستاد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان منصوب کرد.

توزیع ۸۰۰ هزار اصله نهال مثمر در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

ابراهیم شیرانی، مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه این تعداد اصله نهال مثمر هسته‌دار و دانه‌دار در هشت واحد مجوزدار نهالستان و منطقه سوادجان تولید شده است، افزود: باغداران باید از ۱۵ جایگاه مشخص شده توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی، نهال موردنیاز خود را تهیه کنند.

۶۳۶۴ تن قند و شکر وارد بازار چهارمحال و بختیاری شد

حسن شمسی‌پور، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: قند توزیع‌شده در بازار استان با قیمت ۶۶ هزار و ۵۰۰ ریال به ازای هر کیلوگرم از انبار غله و خدمات بازرگانی تحویل گرفته شد و با قیمت ۹۷ هزار ریال برای مصرف خانوارها در بازار استان عرضه می‌شود.

والیبالیست چهارمحال و بختیاری به تیم ملی دعوت شد

سیاوش مرادی، بازیکن نوجوان استان با دعوت فدراسیون والیبال از دهم تا چهاردهم اسفند در تمرینات اردوی تیم ملی شرکت می‌کند تا به همراه دیگر اعضای تیم ملی برای حضور در مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان که به میزبانی تهران برگزار می‌شود، آماده شود.

۱۷۹۸ اشتغال در بخش صنعت چهارمحال و بختیاری ایجاد شد

به گفته بهنام خسروی، رییس اداره طرح و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان این تعداد فرصت شغلی ایجاد شده با صدور ۱۱۵ پروانه بهره‌برداری صنعتی در سال جاری در استان محقق شد و همچنین تا پایان دی‌ماه امسال نیز ۵۵۴ فقره جواز تأسیس صنعتی با اشتغال‌زایی برای ۱۱ هزار و ۴۱۷ نفر صادر شده است.

۴۱۳۲ نفر در پویش مردمی مدرسه‌سازی چهارمحال و بختیاری مشارکت کردند

به گفته کامران رهی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان پویش «من مادرم، همه بچه‌های ایران فرزندان من» از اول دی آغاز شده است و این تعداد فرد خیر تاکنون در این پویش شرکت کرده‌اند.

استاندار چهارمحال و بختیاری: مشارکت خیرین در مدرسه‌سازی قابل تقدیر است

اقبال عباسی با اشاره به اهمیت توسعه مدرسه‌سازی و سرمایه‌گذاری خیرین در اجرای طرح آجر به آجر و پویش "من مادرم همه بچه‌های ایران فرزندان من است "، افزود: هم‌اکنون مشارکت خیرین استان در اجرای این پویش خوب است و باید از ظرفیت دانش‌آموزان و اعضای شورای آموزش‌وپرورش برای ترویج این فرهنگ استفاده شود.

دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد مشاغل پایدار خانگی برنامه ارائه کنند

جعفر مردانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا و از دست رفتن فرصت‌های شغلی، بر تقسیم کار و مشخص شدن وظیفه و مأموریت هر دستگاه در حوزه ایجاد مشاغل خانگی تا پیش از پایان سال ۹۹ در استان تأکید کرد.

۸۰ درصد از تسهیلات مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری جذب شد

محمدرضا رئیسی، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری به اختصاص ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی استان در سال جاری اشاره کرد و افزود: برنامه‌های توسعه مشاغل خانوادگی باید بر مبنای نیازهای بازار تعریف شود و برای ورود به این حوزه به برنامه‌های هدفمند نیاز است.

۴۰۰ تن برنج وارد بازار چهارمحال و بختیاری شد

حسن شمسی‌پور، معاون امور بازرگانی و توسعه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: این میزان برنج در قالب چهار هزار کیسه ۱۰ کیلوگرمی و به منظور مصرف خانوار وارد بازار شده است و هر کیسه ۱۰ کیلوگرمی برنج دولتی از نوع ۱۱۲۱ هندی موجود در بازار استان به قیمت یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار ریال عرضه می‌شود.

منابع آب میانکوه اردل برای تشخیص آلودگی نفتی نمونه‌برداری شد

خسرو کیانی، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش‌های اخیر و جاری شدن باقی‌مانده نفت موجود در مناطق سخت گذر منطقه میانکوه اردل افزود: این موضوع نگرانی در خصوص آلودگی منابع این منطقه را تشدید کرده است و به همین منظور از چشمه‌های منطقه نمونه‌برداری شد.

امام جمعه شهرکرد: فرهنگ برپایی نماز باید نهادینه و حاکم شود

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام با تأکید بر اینکه فضاسازی اداری و شهری راهی برای ترویج و توسعه فرهنگ نماز است، گفت: هم‌اکنون نسبت به فضاسازی در حوزه نماز غفلت شده است و باید در تمام سطح استان ترویج نماز و فرهنگ برپایی نماز نهادینه و حاکم شود.

۱۲۴ میلیارد ریال زکات در چهارمحال و بختیاری جمع‌آوری شد

به گفته علی ملکپور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، این مبلغ زکات تا پایان دی‌ماه و در قالب زکات واجب، مستحب و فطریه جمع‌آوری شده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال افرایش داشته باشد.

۱۰۰ عنوان مقاله به همایش ملی ایران‌شناسی در چهارمحال و بختیاری رسید

عباس قنبری عدیوی، رییس بنیاد ایران‌شناسی استان، بیشترین مقالات دریافتی را مربوط به محور فرهنگی همایش اعلام کرد و افزود: در این محور۶۴ مقاله و در محورهای باستان‌شناسی و تاریخ، ۲۸ عنوان و در جغرافیا نیز هشت مقاله از طرف پژوهشگران و محققان تدوین و نگارش شده است.

امام جمعه شهرکرد: نقش روحانیت در دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین شود

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی "پرچم‌داران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت " گفت: روحانیت نقش جهت دهندگی تمام عیار در دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی در کشور داشته است و باید این نقش به نسل آینده و جوانان منتقل شود.

۸۷ درصد دانش آموزان چهارمحال و بختیاری در شبکه شاد احراز هویت شدند

فرحناز قائدامینی، مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: ۱۵۲ هزار و ۲۸۲ نفر از دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری در شبکه شاد مشغول آموزش هستند و ۳۴ هزار و ۴۹۰ دانش‌آموز عشایری و مناطق میانکوه، بن، فلارد، کوهرنگ و اردل در چهارمحال و بختیاری به علت نبود زیرساخت‌های لازم، آموزش‌ها را به‌صورت حضوری فرا می‌گیرند.

آموزش و پرورش برای برقراری عدالت آموزشی در مدارس تلاش کند

جعفر مردانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه والدین برای نام‌نویسی فرزندان خود به دنبال مدرسه‌های دارای کیفیت آموزشی بالا هستند، افزود: در صورت یکسان بودن کیفیت آموزش در تمامی مدارس، والدین دانش‌آموزان، مسوولان آموزش و پرورش و کادر مدرسه، هنگام نام‌نویسی با مشکل مواجه نمی‌شوند.

۱۷۰۰ فرصت اشتغال از سوی بهزیستی چهارمحال و بختیاری فراهم شد

نرگس عسگری، مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه اشتغال ایجاد شده در سال جاری در قالب سه درصد سهمیه اشتغال دستگاه‌های اجرای، اشتغال در کارگاه و واحدهای تولیدی و یا خوداشتغالی برای مددجویان بوده است، گفت: برای ایجاد اشتغال جامعه هدف امسال ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده بود که تاکنون ۲۱ میلیارد از این میزان جذب نشده است.

احداث پست برق شهرک صنعتی شماره ۲ شهرکرد ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گفته حمیدرضا فلاح، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، در سفر اخیر معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت به چهارمحال و بختیاری توافق شد که ۵۰ درصد این هزینه از سوی شرکت برق منطقه‌ای و ۵۰ درصد از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی استان تامین شود.

نظارت بر بازار چهارمحال و بختیاری تشدید شد

غلام‌رضا قائدامینی، معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به آغاز طرح نظارت نوروزی از ۱۵ بهمن افزود: تاکنون ۲۳۰ تخلف همچون گران‌فروشی، درج نکردن قیمت و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی از واحدهای صنفی استان شناسایی و کشف شده است.

۸۰ درصد تعهد خیرین مدرسه‌ساز چهارمحال و بختیاری محقق شد

کامران رهی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز، سال گذشته ۱۸۰ میلیارد ریال برای ساخت مدرسه تعهد کرده بودند، افزود: این میزان تعهد برای ساخت ۲۰ مدرسه خیرسازی در استان بود و ۲۰ درصد باقیمانده از تعهد آن‌ها نیز در حال ساخت است.

۲۱ هزار کارگر ساختمانی در چهارمحال و بختیاری بیمه شدند

نورالله نیکبخت، رییس انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان با اشاره به اینکه هفت هزار کارگر دیگر در نوبت بیمه قرار دارند، گفت: بسیاری از کارگران همچنان از بیمه تامین اجتماعی محرومند از همین رو ‌تلاش‌ می‌شود تا در وهله نخست بر پیگیری برای اصلاح قوانین موجود در خصوص وضعیت کارگران ساختمانی متمرکز شود و این کارگران در گروه مشاغل سخت و زیان‌آور دیده شوند.

نظارت بر واحدهای قالی‌شویی در چهارمحال و بختیاری تشدید شد

به گفته نجف کریمی، رییس اتاق اصناف استان هم‌اینک ۱۰ واحد قالی‌شویی در شهرستان شهرکرد و هشت واحد دیگر در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند که با توجه به روزهای پایانی سال، نظارت بر فعالیت این تعداد واحد قالی‌شویی تشدید شده است.

طرح مطالعات بوم‌گردی چهارمحال و بختیاری تا پایان امسال تکمیل می‌شود

مجید نظری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: بخشی از جزییات این طرح بنا به نظر کارشناسان نیاز به بازنگری دارد که لازم است با جمع‌بندی نظرات و پیشنهادهای تخصصی دستگاه‌های اجرایی، طرح مطالعات مناطق اولویت‌دار بوم‌گردی روستایی تا پایان امسال مصوب و وارد مرحله عملیاتی شود.

ارزش شرکت‌های سهام عدالت چهارمحال و بختیاری ۶ هزار میلیارد تومان است

تهمتن عبدالهی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، مدیریت مطلوب این سرمایه را در توسعه چهارمحال و بختیاری اثرگذار دانست و گفت: انتخابات هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در ماه جاری برگزار می‌شود و تاکنون ۲۸ نفر در استان‌ برای حضور در این انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند.

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای چهارمحال و بختیاری تشکیل شد

در نخستین دوره انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان که در ۲ رسته فروشگاهی و شرکتی برگزار شد، ایمان مختاری فرد، فضل‌الله قاسمیان، امین اکبریان، غلامرضا رافعی و بهرام عباسی به‌عنوان اعضای اصلی هیات مدیره و زهرا رئیسی و علی ستار به عنوان عضو علی‌البدل و بازرس انتخاب شدند.

استاندار: چهارمحال و بختیاری از استان‌های پیش رو در مدرسه‌سازی است

اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری به جایگاه این استان در رده سیزدهم رتبه‌بندی مدرسه‌سازی خیری در کشور اشاره کرد و افزود: با تلاش خیران نیک‌اندیش چهارمحال و بختیاری، این استان به تناسب جمعیت و با لحاظ مشکلات اقتصادی کنونی توانسته است نسبت به استان‌های برخوردار ایران در جایگاه مطلوبی قرار گیرد.

۵۷ مدرسه خیری در چهارمحال و بختیاری تکمیل می‌شود

کامران رهی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: این تعداد طرح‌ با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در دست اقدام است که ۹ طرح آن در دهه فجر امسال‌ تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

۲۰۰ واحد صنفی چهارمحال و بختیاری عامل فروش کالاهای اساسی شدند

به گفته جهانبخش مرادی، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، این واحدهای صنفی شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای، فروشگاه‌های بزرگ، تعاونی‌های مصرف کارمندی و کارگری و فروشگاه‌های منتخب تعیین شده از سوی اتاق اصناف است که کالاهای اساسی شامل روغن، برنج، قند، شکر، مرغ گرم و منجمد را با قیمتی کمتر از بازار آزاد به مردم عرضه می‌کنند.

اصناف چهارمحال و بختیاری اطلاعات خود را در سامانه بهین‌یاب ثبت کنند

رحمت‌الله صفری، رییس اداره اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه صاحبان واحدهای تولیدی صنفی می‌توانند برای ثبت‌نام در سامانه بهین‌یاب به نشانی الکترونیکی www.behinyab.ir مراجعه کنند، گفت: هر کدام از این واحدها که اطلاعات مرتبط با آمار تولید خود را در سامانه بهین‌یاب ثبت نکنند، نمی‌توانند از خدمات و تسهیلات وزارت صنعت، معدن و تجارت بهره‌مند شوند.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۱۵ تا ۱۸ درصد در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت

به گفته سید راشد جزایری، رییس مرکز بهداشت استان، کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق روستایی بیشتر از مناطق شهری است و نمود آن در فاصله‌گذاری اجتماعی بیش از سایر موارد است که این موضوع تهدیدی جدی برای شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا در استان به شمار می‌رود.

نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری تشدید شود

جعفر مردانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری ممنوعیت برگزاری هرگونه همایش، نمایشگاه و جشنواره تا پایان سال را از مصوبات نشست قرارگاه عملیاتی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان اعلام کرد و افزود: در روزهای اخیر رعایت محدودیت‌های هوشمند، کمرنگ شده است و این موضوع با توجه به شیوع ویروس جهش‌یافته در استان‌های هم‌جوار به شدت نگران‌کننده است.

۳۴۶ مورد حکم قلع‌وقمع در اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری اجرا شد

یوسف باقری، فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه ۹۷ مورد از این تعداد حکم قطعی قضایی دریافت کردند، گفت: ۸.۷ هکتار تخریب و ۳۵ هکتار آزادسازی انجام شده است و بیشترین آمار قلع‌وقمع مربوط به تبصره ۲ ماده ۱۰ در کوهرنگ، سامان، اردل و بروجن و حکم قطعی قضایی در سامان و کوهرنگ بوده است.

۸ طرح سرمایه‌گذاری در کارگروه زیربنایی چهارمحال و بختیاری تأیید شد

مجید نظری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: این تعداد طرح مربوط به شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان، بروجن، لردگان و خانمیرزا است و پرونده آن‌ها به زودی برای تصویب نهایی در نشست کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری مطرح خواهد شد.

زیرسازی ۴۵ کیلومتر از راه‌آهن مبارکه به شهرکرد اجرا شد

مجید نظری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این محور در چهار قطعه در حال اجرا است، افزود: قطعه‌های اول و دوم تاکنون ۴۵ و ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۵ درصد از قطعه سوم و چهارم نیز زیرسازی شده است که تلاش می‌شود تا پایان سال آینده زیرسازی کل این محور انجام گیرد.

کمبودی برای کالاهای اساسی بازار شب عید در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد

الله کرم نصیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری بر تامین و عرضه به‌موقع میوه تنظیم بازار شب عید در زمان مناسب و با قیمتی پایین‌تر از بازار تأکید کرد و گفت: کالاهای اساسی مورد نیاز استان مانند قند، شکر، روغن خوراکی و برنج به میزان کافی در انبارها موجود است و مردم در این رابطه نگرانی نداشته باشند.

امام جمعه شهرکرد: مقابله با دشمن از طریق ایستادگی محقق می شود

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد با بیان اینکه مقابله با دشمن جز از طریق ایستادگی و مقاومت محقق نمی‌شود، گفت: نباید اجازه داد دشمن بر تحریم‌ها بیفزاید.

تخصصی کردن وکالت نیاز ضروری جامعه است

تقی مبینی، رییس کانون وکلای استان به نهادینه شدن اجرای طرح هر خانواده یک وکیل در جامعه اشاره کرد، گفت: با اجرایی شدن این طرح از مراجعه و شلوغ شدن دادگاه‌ها جلوگیری و همچنین رسیدگی به پرونده‌ها راحت‌تر می‌شود.

رانش کوه و کولاک برف گردنه تاراز کوهرنگ را مسدود کرد

به گفته مرتضی زمانپور، فرماندار کوهرنگ علاوه بر گردنه تاراز، راه ارتباطی ۳۰ روستای این شهرستان در دهستان‌های موگویی، صمصامی و بازفت به سبب حجم بالای برف مسدود شد و تردد در دیگر محورهای اصلی شهرستان نیز به سختی و با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

تردد خودروهای شخصی در محورهای چهارمحال و بختیاری به خوزستان ممنوع است

سرهنگ غلامعلی نوربخش، رییس پلیس‌راه چهارمحال و بختیاری گفت: با تصویب ستاد استانی مقابله با کرونا تردد بین استانی خودروهای شخصی بین این استان و خوزستان ممنوع شده است و خودروهای شخصی که اصرار بر تردد در این محورها را داشته باشند ۵۰۰ هزار تومان جریمه و مطابق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

خانواده سامانی ۴۰ درصد هزینه احداث سالن ورزشی در سامان را تعهد کردند

کمال اکبریان، فرماندار سامان هزینه کامل برای ساخت سالن ۱۲۰۰ نفری ورزشی در این شهرستان را ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: خانواده محمدعلیزاده سامانی ۴۰ درصد از هزینه ساخت یک را پرداخت می‌کنند و قرار است بقیه هزینه‌های مربوط به احداث این سالن ورزشی در سامان از اعتبارات ملی تامین شود.

همچنین در این هفته، خبرنگاران ایرنا - شهرکرد در گزارش‌هایی به بررسی اجرای سامانه آبیاری‌های نوین در اراضی کشاورزی، ارائه دیدگاه‌های متفاوت برای برپایی نمایشگاه‌های کالا در استان و شناسایی و بازگویی چالش‌های پیش روی صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار