رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از آغاز به کار نخستین آزمایشگاه مولکولی مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی این شهر خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶ 27 February 2021

علیرضا مروجی در مراسم آغاز به کار نخستین آزمایشگاه مولکولی مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی اظهار کرد: برای راه اندازی این آزمایشگاه اعتباری بیش از هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با مشارکت نیکوکاران سلامت، به یادبود سید عباس سید مظفری و حاج عباس پهلوان زاده تامی هزینه شده است.

 وی افزود: با بهره برداری از نخستین آزمایشگاه مولکولی شمال استان اصفهان نیاز ارسال نمونه به آزمایشگاههای مرکز استان در اصفهان و تهران برطرف می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: توسعه زیرساخت ها، آغازی برای ارائه خدمات باکیفیت تر به مردم است و از مزیتهای این آزمایشگاه در منطقه، تشخیص سریع بیماری، کاهش هزینه و زمان انجام آزمایش و دریافت نتیجه است.

مروجی گفت: انجام تست تشخیص سریع برای کرونا، یکی از مزایای افتتاح این آزمایشگاه است و تشخیص بیماری های دیگر مانند سل و ارائه سریع و به موقع جواب آن در یک روز از دیگر فواید بهره برداری آزمایشگاه مولکولی در منطقه  است.

وی تاکید کرد: ظرفیت و منابع حوزه سلامت محدود است و دولت هر اندازه هم که در حوزه تامین منابع مالی توانمند باشد، همچنان نیازمند جلب ظرفیت های دیگر برای کمک در حوزه سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادامه داد: بیشترین انجمن های خیرین و سازمان های مردم نهاد را در حوزه سلامت داریم که این انجمن ها فرصتی برای افرادی است که توانمندی مالی برای کمک به حوزه سلامت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار