رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان ذوب آهن اصفهان:
رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان ذوب آهن اصفهان گفت: متاسفانه هنوز صندوق بازنشستگی فولاد مطالبات بازنشستگان را پرداخت نکرده، در حالیکه بدهی مربوط به دو سال ۹۱ و ۹۹ حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است.
کد خبر: ۹۴۴۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳ 27 February 2021

مجتبی احمدی اظهار کرد: در جلسه بازنشستگان صندوق فولاد با مدیران سازمان برنامه و بودجه مقرر و توافق شد، حقوق بازنشستگان این صندوق از ردیف جدول ۷  قانون بودجه کل کشور تامین شود، اما در نهایت یکی از معاونت های این سازمان با این تصمیم مخالف کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدا ذوب آهن، فولاد مبارکه و ... دولتی بودند، اما دولت با تصمیماتی این مجموعه ها را در قالب خصوصی سازی فروخته است، گفت: به نوعی هنوز ماهیت صندوق دولتی است، در حالیکه از ردیف جدول ۹ به صورت غیردولتی حقوق بازنشستگان تامین و پرداخت می شود.

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان ذوب آهن اصفهان، از دولت خواست تا در بودجه ۱۴۰۰، صندوق بازنشستگان فولاد را در ردیف جدول ۷  قانون برنامه و بودجه قرار دهد.

وی همچنین به دیگر موارد اعتراضات بازنشستگان ذوب آهن اشاره کرد و گفت: ذوب آهن برای بازنشستگان این شرکت قراردادی به صورت کف هزینه ها با بیمه دانا منعقد کرده که موجب اعتراضاتی شده است، چراکه قرارداد ذوب آهن با بیمه دانا به اندازه آیین نامه و قوانین فولاد نیست و به ناچار بازنشسته متحمل هزینه هایی می شود.

احمدی همچنین با بیان اینکه ذوب آهن طی دو سال گذشته قراردادی پیرامون بیمه عمر و حادثه منعقد نکرده است، اظهار کرد: این مجموعه در نظر دارد رقم ۱۵ میلیارد تومان را برای دو سال بین بازنشستگان تقسیم کند که این مورد اعتراض قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بازنشستگان ذوب آهن به دنبال اجرای قانون هستند، افزود: از سوی دیگر ذوب آهن از ارائه خدماتی همچون بن به میزان حداقل یک میلیون تومان، جوایز دانش آموزی و دانشجویی به بازنشستگان خودداری کرده است، همچنین از استخدام نشدن فرزندان بازنشستگان ذوب آهن در این مجموعه و یا شرکت های زیرمجموعه صندوق فولاد گلایه دارند، در حالی که استخدام ها به صورت عمومی انجام می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار